onsdag 3 december 2008

Hurra!

I somras lyckades jag fynda en sekretär för ett par hundringar.
Svart som synden var den och hade fruktansvärt fula gula stjärnknoppar i plast...
Tanken var att den skulle passa in i dotterns rum.
Hon ville visserligen göra om sitt rum i svart och vitt men jag föredrog att måla om sekretären vit istället för att behålla den i svart!
Väggarna gav jag mig på med roller och raskt var halva rummet vitt.
Resterande väggar letar vi fortfarande efter en vacker och inte alltför dyr tapet till !
Och så gav jag mig då på sekretären.

Efter några lager blev den så vit som jag tänkt mig och vips så åkte den in i dotterns rum.
Dock hade vi ett problem kvar...
Det gick inte att öppna lådorna eftersom jag vägrade sätta tillbaka de gräsliga knopparna!
Jag gav mig på jakt...
snurrade runt stan...
letade på blocket och tradera...
Men nej, jag hittade inget som föll mig i smaken.
Eftersom lådorna hade två skruvhål ville jag ha beslag som passade.
Idag hittade jag beslag till lådorna.
Tvärr fick jag ge med mig och köpa beslag med bara en skruv.
Jag får väl spackla igen hål nummer två och måla på några lager vit färg till!
Vet inte vilket av hålen jag ska behålla, jag får prova mig fram.
Just nu sitter de i de yttre av den enkla anledningen att det bara var där de fick plats...de andra hålen är mindre!
Vad tycker ni?
Själv är jag nöjd med förbättringen!
När jag var på stan idag skulle jag handla lite julklappar.
Jag hade turen att ramla över en kompis som jag inte träffat på ett halvår så det blev gemensam lunch innan hon var tvungen att ta sig tillbaka till jobbet.
Själv gick jag tillbaka till Indiska där min kompis "hittade mig" och köpte de saker jag spanat in.
Två stjärnor, två julkulor och en duk till brödkorgen fick följa med därifrån.
Bilden på stjärnan är riktigt kass men det går verkligen inte att ta bilder på glittrande saker här i mörket!
Hursomhelst hänger den nu i stora köksfönstret...
Kulorna har inte kommit upp än.
Och duken ligger i brödkorgen och väntar på att lussekatterna ska bli bakade*fniss*
Efter att ha funnit de saker jag skulle handla till barnen stegade jag oxå in på Gallerix där jag köpte dessa fina julkort.
Dem ska jag inte skicka utan ha som dekoration.
Jag köpte oxå två andra kort som jag ska ha på kylskåpet.

Nu är det snart dags att skutta i säng.
Halv fem ringer klockan i morgon bitti och då ska man vara pigg och alert igen...
Så kram på er
Annica



19 kommentarer:

Dorthe sa...

Den blev rigtig fin i hvid, din sekretären.
Fine julekort.
Knus Dorthe

Anneli sa...

Den blev jättefin i vitt - håller på övertala min dotter att måla om hennes svarta skrivbord till vitt...har inte gått då bra ännu...
Kram/Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Härlig det är med alla ljus. Sekretären är ju så gullig. Tycker att det blev jättebra med beslagen i de hål du satt dem. Behvöer inte gå upp lika tidigt som dig, men ska ändå gå och knyta mig. Här har vi fått skotta massor av tung blötsnö idag. Nu vet jag varför jag har tre söner, *s'.

Ha det bra!
Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Så vacker sekretär - ett riktigt fynd!

Jag tyckte handtagen satt snyggt där.

Kram Maud

Unknown sa...

Vad roligt! Stod också på gallerix idag och kikade på de korten!

Får beklaga dysterheten, men nu är december här och dags för mysigheter... och ljus!

Mvh Melissa
www.mammamelissa.blogg.se

Sara sa...

Hejsan
Vilken skillnad, jag gillade beslagen.
Kram Sara

Katta sa...

Halv fem!!! Men då sover ju jag som bäst, stackare.Fin den sekretären blev hoppas ni hittar en lämplig tapet till tjejen med snart, har du kollat Rusta?Ha en bra dag, kram Katta

Lallis - liv och leverne sa...

Det tror jag det att du är nöjd. Den är ju jättefin!
kram Lallis

Vero sa...

Klart bättre än den svarta. Jag hoppas jag snart kan börja med dotras skrivbord som vi köpte för 500 kr... och då tillkom även ett litet bord.

Ha det gott!

annashusidingtuna sa...

Den blev jättefin vit och jag förstår ditt dilema med beslagen.
Kram Anna

Synnøve. sa...

Så fin den blev. Hoppas det är bra med dig.
Här har det kommit vitt från ovan. Nått mjukt och vått.
Skönt att det inte var tunga vita sekretärer haha....

Tänd ljus, ta dig en glögg och må bra.
Kramen Synne.

Hagbacken sa...

Å vad fin den blev sekretären..å visst är Indiska farlig att besöka?? Alltid ngt fint man hittar...hoppas du får en bra helg, massor av kramar//Linda

Vita hjärtan sa...

Hej!

Sekretären blev jättefin i vitt....allting är ju mycket finare i vitt förresten ;-)

Ha en bra helg!
Kram Annemari

Living by Milla sa...

Så fin den blev, det gjorde du bra!

Ha en skön helg!
kram Camilla

Anonym sa...

hej gumman :) vad fin sekretären blev i vitt och handtagen passa toppebra till... vem fasen satt på de gräsliga stjärnknopparna??? de var verkligen gräsliga, och passade ju inte alls till!!

vilka fina saker du shoppade, juklorten var toppenfina :)

stor kram sara

Living by Milla sa...

Du har en sak att hämta inne hos mig!

Trevlig helg!
kram Camilla

Ellas Inspiration sa...

Men så fin den blev. Vilket fynd!

Ha det så gott!

Kram Karin

Stina sa...

Så ska den se ut, du gumman.:-) Kramis

Huset på kullen sa...

Din sekretär blev jättefin som vit.

Kram Linda