tisdag 9 december 2008

Tada!!

Idag skriver jag mitt tvåhundrade inlägg i denna blogg.
För bara några dagar sedan gjorde jag mitt trehundrade på min andra blogg.
Många (långa) inlägg blir det (jag har ju lite svårt att korta ner dem...det finns ju så mycket att visa och berätta)!
Alla mina inlägg firade jag med att köpa hem några hyacinter så här när det lackar mot jul.

Vita ska de vara...så jag hoppas det stämmer!
De planterades ner i den förberedda zinkbaljan direkt!
Mossa och lite smådekorationer väntade sedan första advent.
Nu när blommorna kommit på plats är det bara att börja pimpa på riktigt;)

I morgon väntar sovmorgon.
Åhh så skönt!
Att äta frukost med tända ljus helt i egen takt är inte fel!
Sedan kör jag igång tvätt och diskmaskin och sätter mig och jobbar.
Terminen börjar närma sig slutet och det är dags att sätta betyg och börja planera för nästa termin.
För niorna väntar Fysikområdet energi och för sexorna blir det tema Uppfinningar.
Två jätteroliga arbetsområden då man får jobba mycket praktiskt!
Det ser jag fram emot!
Ha en härlig dag i morgon!
Kram Annica

15 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt med sovmorgon i morgon. Vi har fullt upp på skolan i morgon. Först ska 5-6:an lussa sedan är det ett arbetspass innan det är gemensam lunch med Lilla Nobelprisutdelningen. Långbord med vita dular och placeringskort har vi fixat idag. De yngsta har också gjort fina servettvikningar. Vi vuxna ska ha de finaste festblåsorna vi har. Eftersom jag är hemma mest och inte den typen som går på stora balunser så har jag fått låna en lång blå prasslig kjol. Ska bara hitta något i min tomma garderob att ha upptill. Det var jättemysigt med fika igår.

Kramar Ullis

annette sa...

Helt fantastiskt, sammanlagt nu alltså 500 inlägg, verkligen värt att fira med nyinköpta Hyacinter.
Själv skall jag äta frukost i sängen, tycker jag är höjden av njutning en vardag när dom flesta andra är på jobbet;)

Kramen!

annette

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Så härligt med en morgon i sin egen takt! Skäms på mej, men jag måste få gratulera i efterskott!!! Grattis! Tårtan ser ju bara super-duper smarrig ut! Allt gott till dej! //Linda

Vero sa...

Haha, och jag som skrev mitt 400:e ikväll! Haha... Sen 16 sept. Vad kallar man det? Blogg-beroende kanske.

Tittar in och önskar god natt.

Mjuka sa...

Min fyraåring fyller år i dag, så vi har varit uppe tidigt och haft mysfrukost. När siste man gått til skolan skall jag krypa ner i sängen igen med lilla Ingrid och sova lite.
Kan tänka mig att det är mycket att göra så här i slutet av terminen. Ha en fin dag
kram Malin

Viola sa...

Härligt med sovmorgon, hoppas u har njutit, så fint det bliev i zinkkrukan, visst är det bråda dagar nu i skolan, kan inte rikitigt förstå att jullovet börjar nästa vecka, ett efterläntat sådant, eller hur!!!Ska bli så skönt, ha en bra dag, kram

annashusidingtuna sa...

Hur hittar jag till din andra blogg? visste inte att du har två!
Vad skönt med sovmorgon!
Kram Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Wow, grattis och vad härligt:)
kram Lallis

Anonym sa...

hej gumman :) vad fint du pimpat zinkbaljan, blev toppenfint :) jag hade också sovmorgon idag, börjar halv två på jobbet.. var uppe liiite för sent igår, men jag vill ha ut det mesta av alla dagar nu med mys, glögg och sånt :)

sen fastnar man ju lätt såhär framför datorn, nu mååååste jag duscha innan jobbet :)

stor kram sara

Malin sa...

Ja, morgon i sin egen takt, det är det bästa som finns!!!=)

KRam

Stina sa...

Kramis goa gumman. Haha...Jag började läsa ditt inlägg som "tvåhundraåriga inlägg".:-D
Ja, du vet ju hur man är. Lite ding.:-) Puss

Sara sa...

Grattis till alla inlägg. Så fint du planterat!
Kram Sara

Home No.1 sa...

hej Annica snygg pimpning!!!! och vad många inlägg och två bloggar dessutom jag har fullt schå med en .....och bokstäver ska jag ha till salu i min blivande webshop som öppnar i januari både dessa i rost och lite andra också så håll gärna utkik då=)ha det gott kram från Annica.

Home No.1 sa...

Du förressten nu lägger jag dig på länklistan...kram!!

Anonym sa...

Tack, Det blir nog jättebra =) Hoppas du får en bra kväll. Kram!