lördag 13 december 2008

Ikea-besök

Hej alla härliga bloggisar!
Idag har jag gjort två roliga saker...
Och att jag lyckades kombinera dem gjorde livet ännu lite roligare.
Jag och en bloggvän , Annette, som jag aldrig träffat tidigare tog nämligen en sväng till IKEA tillsammans idag.
Jag har haft en så underbart rolig dag!
Annette var precis en sådan varm och rolig person som jag föreställt mig och hon höll dessutom jämna steg med mig när vi tokshoppade*fniss*
Hela bagageutrymmet i hennes bil var fyllt med saker och vi fick stoppa in lite i baksätet oxå för att allt skulle få plats...
Jag, som länge varit på jakt efter en svartvit tapet till dotterns rum bestämde mig för att i väntan på den rätta köpa sådana här fina dekorationer att fästa på väggen så länge.
149 kronor för en förpackning kändes ganska ok.
Så efter shoppingtur och dessutom en tur på stan med dottern som ville julhandla så åkte jag hem och klättrade omkring i hennes rum och testade mig fram.

Så här blev det färdiga resultatet ovanför sängen.
Nu hoppas jag att det sitter kvar bara så jag slipper vakna av att dottern gallskriker när en blomma dimper ner i pallet på henne under natten*fniss*
Annette och jag har pratat om det ett tag nu, ja att åka till IKEA, men det har liksom inte blivit av pga ett ganska fullspäckat schema.
Men så bestämde vi oss tidigare i veckan för att åka idag.
Och vilket tur vi hade!!
50 procent rabatt på allt julpynt!
Jag shoppade en hel kasse med bara julpynt.
Lustigt nog gick mycket i blått...och jag som bestämt mig för att denna vinter inte hålla mig till blått som jag brukar...jaja det kommer en jul nästa år oxå:)
Det blev några julklappar till dottern och så förvaringslådor i papp oxå.
Och som den ljusocholic jag är så blev det självklart en hel hög med värmeljus.
Femhundra för att vara exakt:)
De ska väl räcka ett par dagar...eller vad tror ni?!!
*fniss*
Ha det gott i helgen!
Kram Annica

17 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt, härligt inlägg:)
De där blommorna hade jag också när vi bodde i huset. De är riktigt snygga!:)
Kram på dig goa du.
/Lallis

Synnøve. sa...

Hej.
Vilken läcker dekoration du fick tag i. Passade på väggen där i hörnet.
Ljusdrottningen kan man kalla dig tror jag.
God lucia på dig min vän.
Synne.

annette sa...

God Morgon på Dej!

Och Du var uppe och "suddade" inatt ser jag, visst var det en toppendag, så jäkla kul att det blev av, och det var ju inte så svårt att hålla jämna steg med Dej vad gällde att fylla kassarna, men Du köpte ju en del åt övriga familjen vilket jag inte gjorde!

Ha nu en bra tur till Stockholm!

Kramen //annette

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Har länge tittat på de där väggdekorationerna, men vet inte riktigt var jag skulle sätta en sån..

Ska också till Ikea idag, och hoppas också på att de har 50% på julsakerna här!

Ha en skön lucia!

Kram, Lotta

Huset på kullen sa...

Vilka fina saker du fick tag på. Låter kul att träffa en bloggvän :)

Trevlig helg!

Kram Linda

Gårdsromantik sa...

Men vad du skall elda på!
Får väl förvarna brandtjänsten så dom skickar dit några riktiga snyggingar!

Jag vill också till IKEA och shoppa loss!!!

Kram Maud

Living by Milla sa...

Det låter helt underbart med shoppingdagen och ett stort plus i kanten med trevligt sällskap oxå. Nu blev jag oxå sugen på att fynda julpynt på Ikea.;)

Ha en fin Luciahelg!
kram Camilla

IKT i min vardag sa...

Jag har nog sagt i två månaders tid nu att jag ska åka till IKEA. måste bestämma en dag och sedan bara åka som ni gjorde. Annars blir det inte av. Väggdekalen var ju superfin, jag tror nog att den sitter kvar där...eller...?;)

Wow, det var inte lite julpynt det, och du...blått är ju flott!

Kram och trevlig lucia.

Ullis/Leva på landet sa...

Så härlig dag ni verkar ha haft. Dekorationen till J´s rum blev ju så snugg. Behöver du ju inte tapetsera om. Jag tror att det var helt planerat att åka just den dgen det var rea på julpyntet, *S*. För sådan tur kan ni väl inte ha haft bara så där. Tänk at det blev mer blått hemma hos dig, ja som sagt det är ju tur att det blir en jul nästa år också, hihi.

Ha en bra Lucia!
Kram Ullis

Sara sa...

Hejsan
Vilken mysig dag :-) 500 ljus ska väl räcka ett tag...
Kram Sara

annashusidingtuna sa...

5 paket med värmeljus är det minsta antalet som jag köper när jag åker till ikea oftast blir det typ 10.....
Jag har säkert ngn form av ljussyndrom.
Kram Anna

Viola sa...

Vad fint det blev med de svarta blommorna mot den svarta sängen, nu har du ju lagt ett ljuslager på lussedagen, pasande eller hur, hoppas ni har det bra, kramis

Home No.1 sa...

Halloj, snygg brytning med de svarta blommorna och vad roligt att det kändes så bra med bloggvännen!
Kram Annica.

Anonym sa...

Ja,visst känns dett tryggt att ha fyllt på förrådet med värmeljus...

Då kan man elda på...sambon tycker det är jobbigt att släcka alla ljus och så blir det så varmt säger han...hmmm aldrig är det bra ha ha

kram på dig...
å du...vad fint det blev i dotterns rum..

Nina

Katta sa...

Den där vägg-dekalen är verkligen snygg! Men vad kul att ni varit och tokshoppat lite tilsammans.Blev tvungen att visa din bild av värmeljusen eftersom min oäkta tycker att jag köper värmeljus så fort vi handlar.Smartare att göra som du.Ha en bra adventsdag i morgon , kram Katta

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå hallå!

Ja visst är det som du säger, att helt plötsligt står huset där och är klart =)
Hoppas du haft en bra helg & lucia...?! Kramar Maria

Design i tid och rum sa...

Hej! ..så kul att redan nu är 50% på julpynt,måste ditt tack får tipsen.kram Dadda