torsdag 18 december 2008

Änglar...finns de?



Sitter här med en glass i min ena hand, en lussebulle i den andra och en kopp te i den tredje...
Nävisst nä...det är ju bara ett önsketänkande att jag skulle ha fler armar än de normala två!
För visst känns det väl så ibland?!
Ja, inte för att man ska kunna äta och dricka hur mycket som helst alltså...*fniss* för det vore ju definitivt inte bra för figuren...
Jag tänker på allt man skulle kunna göra med ett extra par händer.

Just nu är jag definitivt i desperat behov av lite extra hjälp!

Min oäkta hälft är iväg på julfest.

Något han absolut är värd efter en slitig höst/vinter med massor av övertidstimmar.Och på det tre dagar då han försökt överleva familjelivets måsten med mig däckad i sängen...

Han har skött sig väl. Gjort det han förväntats hinna med...

Men huset ser ut som det inte blivit städat på några år...jisses...våra grabbar är som tre tornador.

De drar fram överallt och lämnar förödelse efter sig.

Gissa om jag känner att jag behöver ett par extra händer...eller varför inte en armé av små hjälpsamma händer som fixar och trixar och donar...ja, tar vid när jag inte hinner mer...!

Ikväll hade jag fyra extra händer här.Det var skönt!

Med maken på julfest (vi träffades typ i dörren - jag på väg in och han på väg ut) så blev det lite svårt att få ihop allt.

Då ryckte min älskade bror ut tillsammans med sin sambo. Skjutsande fram och tillbaka till kyrkan där det var skolavslutningar på löpande band ( ja egentligen bara två men det känns ju lite skönt att överdriva *fniss*).

Först skulle sonen vara i kyrkan vid 18 och vid 19 var det dags för dottern.

Att ha två småkillar på 4 och 6 år i det läget är inte dett lättaste.

Tänk er mina trötta tornados i kyrkan efter en lång dagis/fritadag. Kan det bli annat än katastrof??!

Så medan jag befann mig i kyrkan, hade brorsan fullt upp med agera taxi och hans tjej höll ställningarna här hemma med småsorkarna.

Så för att svara på frågan i rubriken...änglar finns! Och de finns mitt ibland oss i form av hjälpande händer!

Trots dagens stressiga slut njöt jag ändå av att vara i kyrkan.
Det är få rum som tilltalar mitt lugn som en vacker kyrkosal.

Alla vackra utsmyckningar och vackra detaljer...

Ja, jag är ju egentligen inte särskilt kyrklig av mig...men det är något speciellt med kyrkorummet!



Bilderna är tagna med mobiltelefon och därför inte av bästa kvalitet.
Men jag tror ändå de förmedlar den stämning jag kände där och då.
Lugnet och skönheten.
I morgon ska jag på julfest.
Lär med andra ord inte dyka upp här förrän tidigast lördag.
Så fram till dess vill jag önska er alla en härlig tid.
Kram Annica
PS. Den söta ängeln som hamnat på hyllan i köket har dottern julpysslat av en lerkruka i skolan.

11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att få se en så fin ängel. Har gjort likadan i dag i skolan med klassen. Låter jättekul med julfest i morgon kväll. Hoppas att det blir kul. Ska blogga jag och ladda för lördagens julstädning, *s*. Vilken hjälp du har fått i kväll av brorsan med sambo.

Kramar Ullis

annashusidingtuna sa...

Det är verkligen ngt visst med att vara i kyrkan så här innan jul.
Kram Anna

LillaFlisan sa...

Ja, änglar finns!!!
Även om de kommer i olika former som syskon, vänner eller anhöriga!

Hurra för i morgon!!!!!

JULLOV!

Det är vi sååååå värda!

Kram

Flisan

Vita hjärtan sa...

Visst finns änglar! Ibland närmre oss än vi kan ana.....

Här har också varit katastrof.....tog fyra dagars semester att få julfint här.....men vad sjutton, det blir jul vare sig man städat eller inte!

Ha det bra!
Kram Annemari

Synnøve. sa...

Visst finns det änglar.
Alltid med oss.
Mitt ibland oss är dom hela tiden.
Man märker det inte specielt ofta.
Men de finns där....

Hoppas du får ordning hemma nu då.
Men det blir garanterat jul oavsett...
Sköt om dig.
Kramen Synne.

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Hej! Vad skönt att du får känna dej på bättringsvägen! Håller med dej om att änglar finns. Inte nödvändigtvis uppe i himlen med lusseskjorta o vingar, utan som du skriver, mitt ibland oss! Kan tänka mej att de mådde gott av att få hjälpa dej! Det är alltid skönt att få känna sej behövd! //Linda

Unknown sa...

Jodå änglar finns !!!
En stor kram vill jag sända dig och hoppas att du får en trevlig jul och en lugn.
Kram Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefin ängel och visst finns de!
Kram på dig gumman.
/Lallis

Sara sa...

Hejsan

Mysigt med kyrkan :-) Jag önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Anneli sa...

Visst är det såå lungt och fridfullt i en kyrka - och visst finns det änglar som skyddar och ger en hjälpande hand...
Kram/Annelie

Hagbacken sa...

Hoppas du hade det trevligt på julfesten! Ja, ska nog erkänna att jag själv varit skonad från "tornados" här hemma..min barn har alltid varit ovanligt lugna enligt andra...

Jag önskar dig en riktigt god jul om vi inte hörs innan!//Kram Linda