måndag 1 december 2008

Måndag

Hej på er därute i cyber!
Trötter är jag idag.
Hade lite svårt att somna igår eftersom jag visste att maken skulle köra hem från flyget i natten.
Tror jag somnade strax efter tolv.
Och väckarklockan min brukar ju ringa vid 04.30 så det blev lite för lite sömn.
Jag funderar skarpt på att lägga mig jättetidigt ikväll och ber därför om ursäkt för att jag kanske inte kommer att titta in till just dig ikväll.
Det är så många jag vill smyga runt hos och tacka för de härliga kommentarerna jag fått för min julklappskalender i förra inlägget:)!
Igår berättade jag ju att jag fått en award från Vero.
Jag glömde dock att skicka den vidare igår och gör det nu istället.
Sara Sara med flera
Linda Vita ljuva tanker
Helena Min blogg (låst blogg)
Viola Violas romantiska hem
Sara Vägen till drömhuset
Annelie Stort och smått
Katta Rost och rosor
Ullis Leva på landet
Lallis Lallis Liv och leverne
Oj vad många det blev...har faktiskt inte koll på hur många som jjag förväntas ge den till men dessa underbara bloggare känns som de står på tur att få en award från mig.
För att de är så härliga och inspirerande!
I gårdagens inlägg berättade jag ju att jag fått besök av busiga Annette.
Ja, hon gav sig inte till känna utan lämnade en presentpåse i brevlådan vår.
I påsen låg ett fint paket med okänt innehåll men nog hade jag mina aningar om vad som låg där i:)

Två söta kort som passade mig perfekt!
Jag älskar ju både änglar och hjärtan:)!!


I paketet låg dessa...

Åh så fina de är!!!
Jag spanade in dem på Annettes blogg när hon varit ute och shoppat och bad att få veta var hon handlat dem.
Men hon vägrade tala om var och nu förstår jag ju varför!!!
Hon hade ju köpt en uppsättning till mig!
Hon påstår att de liksom ropade:- köp mig till Annica efter henne.
*fniss*
Det är ju lite mysko när ljuslyktor ropar efter mig i butiken, men nu har det verkligen blivit konstigt!
De ger sig på mina vänner oxå
*skratt*

Jag är helt överväldigad av din generositet kära Annette och tackar med en varm virtuell kram!

Tänk att du så klockrent vet exakt vad jag gillar trots att vi aldrig träffats irl!


Nu blir det sängen för mig men i morgon tittar jag nog in.
Onsdag är ju hemmadagen för mig!
Kram och Natti natti
Annica


20 kommentarer:

annette sa...

Japp, så var det, får hoppas att det inte blir en vana att ljuslyktorna ropar så på mej varje gång;)

Kul attt träffa rätt och kul att Du uppskattar, Du är en skön, varm och härlig person så det kändes så "jäkla" kul att göra detta!

Kramen och Natti!

annette

Line sa...

Visst är det alldeles, alldeles underbart med bloggkompisar!
sovgott KRAM

Katta sa...

Nämen Annika vad roligt med den presenten. De är jättefina lyktorna, vad gulligt av henne. Och tack så mycket snälla du för den fina awarden med.Jasså du fyller år snart med,när fyller du? Ha nu en bra ledig dag i morron, kram Katta

annashusidingtuna sa...

Vilka fina lyktor du fått, helmysiga.
Kram Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Men tack så mycket för den fina awarden. Du är för gullig du. Här blev det inte heler mycket sömn och då beror det inte på maken , utan månen. Gillar inte när den är stor och rund. Tror du att jag kommer i säng vettig tid i kväll för det, nej glöm det. Får väl vara en zombie i morgon då.


Kramar Ullis

Synnøve. sa...

Hej på dig i morgontimmarna.
Mörkt och kallt ute, men då är det skönt att komma in till dig. Här är det varmt och gott med alla ljuslyktor.
Annette är en liten luring ska jag säga.
Fråga henne om när hon kom i sommras om maten....
Hon är en toppenkompis. Därför gör det mig så ont när jag ser hur hon sliter på jobbet utan så mycket som en liten uppskattning. Skulle vilja ta den där chefen i örat.
Nu ska jag sätta på te, måste få lite värme i kroppen.
Krypa in i filten och se på sista sesong av Gilmore Girls.

Önskar dig en toppentisdag nu.
Kram på dig vännen.
Synne.

Birgitta sa...

Grattis till din utmärkelse och kul att du har en sån busig väninna som kommer med överraskningspaket med mysiga ljuslyktor. Kramar Birgitta

Sara sa...

Heejsan
De hörs som om de ropar på mig med :-) Så himla fina. Tack snälla du för utmärkelsen!
Kram Sara

Elzie sa...

Förstår mycket väl om du tyckte om dom för dom var helt härliga. Älskar också ljuslyktor och ofta är det nån som slinker med hem. Men desto roligare när man får dom som gåva. Otroliga är dom dessa bloggvänner.
Hoppas du har fått sova gott i natt.
Kram Elzie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Du är så flitig med inlägg så jag har inte hunnit med att titta på allt fint... Men nu så!
Ljuslyktorna var ju jättesöta, så snällt av henne...
Så du går upp sååå tidigt? Då förstår jag att det inte blir många timmars sömn...
Och Grattis till di award också!
Sen tittade jag på din fina kalender också... jättehärlig!
kram
Marie

Helena Sjögren sa...

Man bugar å bockar och tackar så mycket för den vackra awarden.

Så fina ljuslyktor du fått , magiskt det där med ropande lyktor... Har faktiskt upplevt liknande , ja faktiskt så är det så nästan varje gång jag går in i en butik med vackra saker att man hör små ting säga att de gärna vill följa med mig hem.. Undra om männen hör samma röster ??

Ha det gott !

Nettan sa...

Vilken underbar " bloggkompis " du hittat som kommer med så fina presenter...=0)

Kram Nettan

LillaFlisan sa...

vILKA HÄRLIG LJUSLYKTOR!
Härligt att hon träffade så rätt!

Kram

Flisan

PiaMaria sa...

Oj vilken fin överraskning!!!
Och vad snygga ljus kopparna är!

Kram Pia

Norrdalen sa...

Hej söta du! Tack för kommentaren i bloggen! Jag tänkte att det skulle vara lagom att köpa hyacinter så jag skulle hinna pyssla med dem :-)
Till helgen skall jag köpa fler så jag kan ha några hemma också.

Är det bra annars?
kram Jannica

Anonym sa...

hej annica ;) vilka fina ljuslyktor du fått, vilket present! förstår att du var lycklig över dem :)

taaaack för utmärkelsen!! blir både rörd och glad, du är så go annica!

stor kram!

sara

Vita hjärtan sa...

Jättesöta var ljuslyktorna, så roligt att få dom i gåva......

Ha en bra vecka!
Kram Annemari

Lallis - liv och leverne sa...

Men du...TACK, vännen. ^Så go du är!
Kram!

Anonym sa...

Hejsan!

Vad roligt och så himla snällt av din bloggkompis och att hon träffa så rätt! Bloggvärlden kan verkligen vara så himla underbar. Vilka människor man träffar på, underbart.
Jag gillade er julkalender och att den är från din barndom. Jag älskar traditioner. Har själv aldrig haft nån julkalender men tänkte göra en till Matilda och starta en tradition.
Ha en fin kväll-
Kram Bodil.

Anneli sa...

Lyllos dig - vad härligt med ett sånt paket - jättefina lyktor..
Kram/Annelie