tisdag 30 december 2008

Ja, just ja...

Idag är ju näst sista dagen på året 2008.
(och min vän Crisantas födelsedag. Grattis gumman:)
Ett år som gått ganska fort när jag ser tillbaka på det...
Ett år som för mig varit ömsom roligt ömsom jobbigt, förra terminen var en pärs men det ska jag inte älta nu utan försöka hålla mig till nuet.
Ett år med både toppar och dalar.
Som ett vanligt år med andra ord!
Efter jul däckade jag och maken i något influensaaktigt och vi är nätt och jämt på benen för att i morgon fira in det nya året.
Planeringen inför morgondagen är näst intill obefintlig.
Vi har som tradition att fira ensamma...något många har lite svårt att förstå, så även jag ibland när jag kommer på att det skulle vara sååå roligt att vara lite social med champagneglaset i handen...men...och här kommer ett stort MEN...
Jag vet ju att det brukar vara rätt skönt att få varva ner efter att ha firat alla födelsedagar som ju kommer på löpande band från början av november fram till julafton för att sedan avslutas med dotterns födelsedag i början av januari.
Men jag brukar liksom ändå planera vad vi ska äta och dukning och sånt ändå...
Ikväll skrev vi ihop en shoppinglista och maken och de två äldsta barnen åkte iväg till Maxi för att bunkra upp lite i de sinande förråden.
Lite ingredienser till festmat fanns oxå med i kassarna hem men riktigt vad jag ska tillaga av dem vet jag inte så här med morgondagen i antågande.
Dukningen då?
Ja, jag vet inte riktigt men något måste man ju göra för att det ska bli lite festligt!
Förra året dukades det (på min födelsedag) med min blå Arv-servis på duk av krossad sammet.
Turkos servett piggade upp mot det mörkt blå och över duken strödde jag stjärnor i guld och små kulor i silver över duken.
Hur jag dukade till nyår har jag ingen aaaning om och inga bildbevis finns...
Pricken över i blev de små vaserna med gula rosor:) och så tända ljus i takkronan såklart!

I år funderar jag på att använda den vita servisen.
Även den från IKEA och med namnet Arv.
Hmmm, jag får ta mig en funderare...
Jag har ju natten på mig:)
Nu återstår bara att kolla in lite recept inför morgondagens middag innan jag sover sött
Kram och nattinatti
Annica

12 kommentarer:

Nettan sa...

Du har ju några timmar på dig än.. ;0)
Skulle oxå kunna fira nyår bara med familjen, men de vill nog INTE min sambo & barn, nä det blir 5 vuxna & 6 barn i åldrarna 11~15 =0)

Kram Nettan

Synnøve. sa...

Hej Snuppa.
Så fina serviser du har.
IKEA är inte så dumt.
Här blir det nog Gröna Anna. Om det blir någon mat alls.
Mår inte alls bra.
Fryser, ont i halsen, mår illa och är urken.....

Men nog om det.
Vill bara önska dig ett gott nytt år.
Ha det gott min vän.
Kram Synne.

Vero sa...

Självklart ses vi i januari, men du, säg inget till Å. Tänkte jag skulle överraska... Kanske du och jag kan möte upp innan eller nåt?
Du kan väl maila mig, veromick71@hotmail.com, så håller vi kontakten innan... Om du vill!

Katta sa...

Vet du jag tycker inte det är ett dugg konstigt att fira nyår med bara familjen. Här ska vi (förhoppningsvis) vara ensamma på kvällen men få lite lunchbesök på dagen. Vi var så många på julen och då kan det vara skönt att få vara själva nångång med och Al har ju nån slags influensa fortfarande han med Em och jag hade innan jul kanske samma som ni.Tycker sammet är ett vackrt material att duka på, gillar sammet lite varstans.Såg att Indiska rear ut så fina sammetsgardiner och kuddar nu men jag hoppas de finns kvar senare då det är ta två betala en :) Nåväl nog med pladder nu ville ju bara önska dej och din familj ett
GOTT NYTT ÅR! Kram Katta

Lallis - liv och leverne sa...

Gott nytt År!
Kram Lallis

Vecka - Vecka sa...

Här har jag ju missat en massa.. Verkar som om ni haft en skön jul och så vill jag önska dig ett riktigt gott nytt år och tacka för alla fina värmande kommentarer som du gett mig under året som gott!

Kram,Lotta

annette sa...

Ja, nu kanske Du har funderat klart på både mat och dukning, hoppas också Ni mår så pass så Ni kan fira lite, kan förstå detta med att vara hemma själva, är ju en intensiv period Ni har bakom Er, i år kryddades den ju dessutom av sjukdom!

Stora Kramen!

Gott Nytt År!

annette

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG DIG
OCH DIN FINA BLOGG...

Tänk att vi går in i 2009 nu.
Vad fint du har dukat....

KRAM NINA

Ullis/Leva på landet sa...

Här blir det också bara vi i familjen som firar. Första gången på många år, sä skönt. allt är förberett för kvälle och det är maken som får stå för matlagningen. Hoppas att du får ett riktigt gott nytt 2009 med många sköna dagar och att du får njuta mycket av vardagen.

Stora nyårskramar Ullis

Gårdsromantik sa...

Så snygg arv var i blått!

Här brukar det bli skaldjurssallad lätt och strykande åtgång.

Gott Nytt År!

Vi hörs nästa år!

Kram Maud

LillaFlisan sa...

Härlig dukning!!

Visst är det skönt att bara vara familjen... slippa alla måsten och så måste det vara bara för att det är nyår!
Nä, att ta dan som den kommer och bara vara det är en dag för mig det!

Kramelikram

och må nästa år bli det bästa!


Flisan

Skomakartummen sa...

* Gott Nytt år *
Kram Sari