tisdag 23 december 2008

Dan före...ja ni vet:)

Igår blev jag så glad när jag fick en postavi om ett stort brev att hämta.
Jag beställde en himskans massa foton från ett fotolabb.
(Har varit riktigt dålig på det där med att framkalla bilder sedan jag blev med digitalkamera...det kan ta år innan jag kommer på att ja just ja...det skulle nog vara kul att ha dem i ett riktigt fotoalbum oxå.)
När jag ändå var i farten passade jag på att beställa några förstoringar oxå.
Jag blev såååå nöjd med fotot på våra barn och mina syskonbarn.
Jag valde att framkalla bilden i sepia...var först inne på svartvitt men det här blev kanonbra.
Lånade dotterns gamla ram för att se hur det kan tänkas se ut när fotot hamnar på väggen.
Idag har jag som så många andra stökat med det sista inför morgondagen.
Min oäkta make brukar ha ett uppdrag varje jul och det är att tillsammans hugga granen.
I år sket det som man brukar säga...
Maken var tvungen att jobba...*suck*

Men man är väl en kvinna som klarar det mesta;)
Så efter att ha skällt lite på på maken travade jag resolut upp i backen med barnen i släptåg och sågade ner en gran.
När jag ändå var i farten passade jag på att ta med mig lite extra ris ner för att dekorera med.
En hel del grenar hamnade i en kruka på farstubron och så hängde jag och dottern i lite julkulor i blå toner.
Passar ju perfekt både till krukan och till vårt grå hus:)
Granutbudet i år hade vi konstaterat var rätt skralt.
Antingen var de pyttesmå eller jättehöga.
Vårt val blev denna gran...
Den är nog den kortaste och bredaste gran vi haft i vårt hem under alla år!!!
Vi har dock spanat in en potentiell gran inför nästa jul...ja om vi nu ska ha någon...
Jag känner just nu för att resa bort nästa år!
Sönerna, som mest sprungit omkring och slagits hela dagen, lugnade ner sig en liten stund och hjälpte till med julgransbeklädnaden.
Jag hade i år bestämt mig för rött, guld, silver och vitt på julkulor och andra dekorationer i trädet.
Sönerna lade sedan till barnens egenhändigt ihopknåpade julpynt i regnbågens alla färger.

Då blev det så här underbart:)

Nu återstår bara för mig att önska er alla en riktigt fröjdefull jul!

Stora julkramen till er alla
Annica

16 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

En Härlig Jul önskar jag dig!
Kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Jag skulle också kunna tänka mig att resa bort över jul och bara få ta det lugnt. Härligt foto du har bställt. Har massor emd kort om inte är insatta sedan flera år tillbaka och ändå har jag ju inte framkallat nästan några det senaste åren. Skulle vilja göra varsin bok med foton som amn kan beställa åt killarna, men de kostar ju skjortan. Maken håller på att ladda ner en sak och är jättesur för att jag sitter och bloggar för då tar det längre tid för honom, *s*. Jag har ju ingen lust att stänga av datorn än, hihi.

Kramar till dig från mig

annette sa...

Hallå!

Du verkar lite trött just nu, lite tråkigt med maken som jobbat förstår jag, var ju inte riktigt vad Du räknat med, men bra kvinna reder sig själv som Du skriver, men det kan ju bli för mycket av det också...
Hoppas lugnet lägrar sig hemma hos Er imorgon, så Du får möjlighet att njuta av allt Du styrt med under de sista dagarna.
Kortet Du framkallat i sepia gillar jag skarpt, tycker ofta det blir en sådan varm och skön ton i de korten!

Julkramen!

annette

Levindas Värld sa...

Ja det där med att framkalla bilder är jag också dålig på. Har tänkt flera ggr om att nu banne mig ska jag ta och framkalla lite kort för jag vill ju verkligen ha ett vackert fotoalbum att ha mina bästa bilder i. Så nån gång ska jag väl försöka ta mig i kragen också som du nu äntligen har gjort :)

Vilken söt gran ni hittat, den är verkligen en originell gran, liten tjock och speciell! Det bästa måste väl ändå va när barnen har klätt den, då blir den som synes ännu mer speciell, så söt så, dina barn har lyckats väl :)

Ha nu en riktigt mysig fortsatt kväll och en ännu mysigare julaftonsmorgon och dag!

Kram!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Kvinnor kan, visst är det så!!! Men man ska ju oooorka också. Men ibland får man jobba på i ren tjurskallighet. Duktigt av dej att fixa gran! Tycker den är hur fin som helst! Tacksamt med en kortare modell, barnen har ju då lättare att hänga upp pyntet! God Jul till dej! Kram och energi i massor //Linda

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Oj, jag glömde, kortet på barnen är helt underbart! Jätte, jätte fint! //Linda

Gårdsromantik sa...

Så härligt färggrann!

En bra kvinna reder sig själv!

God Jul!
Kram Maud

lottens vita och gröna sa...

en stooooooor jukram från mig till dig annica! //lotten

Line sa...

GOD JUL!
KRAM

Evelina sa...

Jag önskar dig en god jul!!!

Kram Evelina

Unknown sa...

Vilken underbar julstämning ni har.
Å fotot blev ju urfint. Sepia är bra kom jag just ihåg oxå.

Vill önska dig en riktigt underbar och God Jul idag på julafton.

Julkramar Malin :)

Anonym sa...

vad fin granen blev, mysig!! tycker det var fint att den var kort och bred, blev så mkt volym!!

jag vill bara tacka dig för ett mysigt bloggår och för alla fina kommentarer, och samtidigt önska er en god jul :)

stor julekram!

Sara sa...

En riktigt god jul till dig och de dina önskar jag.
Kram Sara

Unknown sa...

OJOJ vilken julklapp till dig med alla korten. Måste ta mig i kragen jag me och framkalla lite.

Jag ser redan att NI kommer att få en underbar jul men jag vill passa på att önska dig en GOD JUL.

Kram Lotta

Living by Milla sa...

Vad skönt det låter, att resa bort över julen. Något jag också skulle kunna tänka mig.

Ha en riktigt mysig Jul!
Stor kram Camilla

Synnøve. sa...

Hej igen.
Det låter som det var en riktigt dan före dan det där.

NU får du ha det gott med familjen resten av helgen med.
Klems från ett kallt men snöfritt naboland.