söndag 28 december 2008

Heminredning...vad är det???

Har ni precis som jag hamnat i nån tristess?
Visst var det mysigt med julafton...?!Men sen då??
Juldagen passerade som en skön slappardag och sedan kom annandagen som "uttåkningsdagen nummer 1"
Ja, det var liksom inte skönt att vara ledig längre.
Jag hade svårt att njuta av lugnet och svårt att ta mig för något att göra.
Heminredning...ja inte ens det kom upp på listan över saker som jag ville pyssla med.
Igår kom förklaringen till mitt beteende...(tänk att det behövs så lite för att man ska klappa ihop)
Ännu en förkylning och det en riktig hemsking till förkylning.
Halsen är helt igensvullen och snoret (ja ni kanske inte vill läsa detta och då går det så bra så att hoppa över några rader;) är illgrönt och tjockt.
Vi skulle iväg till vänner men jag fick snällt stanna hemma i sängen.
Även idag blev det sängläge för mig.
Ja, till en viss del det vill säga...
Min oäkta make är oxå nerbäddad nu med liknande symptom så vi får liksom turas om.
Men ni kan väl gissa vem det är mest synd om?!!?
Även om vi vuxna nu är sjuka så måste ju vardagen fortgå som vanligt, nåt annars finns ju inte i barnens värld.
Jag fick ta hjälp av dottern att fixa till middag.
Kassler med banan och curry.
Avslutar med ett foto på MellanJ som fick ett Guitar Hero i julklapp.
Visst ser han ut att gå in för det stenhårt:)
Snoriga kramar
Annica

26 kommentarer:

Veronica sa...

Wow vilken bra julklapp! Gissar att glädjen blev stor!
Jo nu känns det som om julen snart måste ta slut.....

Krya på dig

Kram veronica

annette sa...

Grönt!! Brukar betyda bakterier!!
Bläää!
Du den maten såg verkligen god ut, var länge sedan jag gjorde, skall bli snart, klart är väl att det är mest synd om maken eller??
Herrarna brukar tro de skall ner i graven när en liten förkylning hälsar på!
Mellan J ser ut som ett riktigt proffs, se sån stil han har!!

Ha det så bra och hoppas Ni kryar på Er, ny sort näsdroppar som sägs vara bra är Rhinocort Stopp!

Kramelikram!

annette

Lallis - liv och leverne sa...

Kanonbra julklapp:)
Och du..krya på dig. Och oäkta maken också såklar. *ler åt ditt uttryck*
Och kasslergratängen ser riktigt smaskig ut.
KRAM

Viola sa...

HALLÅ ANNICA, VISST ÄR DET TYPISKT ATT MAN ÅKER PÅ NÅGOT NÄR MAN HAR SITT LOV, DÅ ÄR DET LEGALT PÅ NÅGOT SÄTT...NU FÅR MAN SLAPPNA AV OCH DÅ KOMMER DET SOM ETT BREV PÅ POSTEN, BRUKAR ALLTID TAJMA MINA SJUKDOMAR TILL LOVEN, KRYA PÅ ER KRAMAR SÄNDER JAG, OCH VI TAR EN PUSS OXÅ, SMITTAR VÄLAN INTE ÖVER BLOGGEN, VIOLAN

Anonym sa...

hoppas du kryar på dig gumman :) söting till son du har, blivande rockstar!!

stor kram sara

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas verkligen att ni kryar på er snart. Det här går väl inte för sig. Och den oäkte mannen också. Då har väl inte du en chans att få vara dålig. Karlar som blir så enormt sjuka bara de är lite förkylda, *s*. Här spelas det också guitar hero fast på xbox. Brukar bli utmanad i bland av äldsta sonen. Tur att jag har en liten chans när det är olika nivåer att välja på. Det är ju annars helfusk han som spelar elgitarr på riktigt också.

Sköt nu om er!
Kramar Ullis

Anonym sa...

Julen tar slut för fort, tyvärr. Jag tycker också allt bara är på julafton och sen är det... slut!

Men man får njuta den lilla stunden man får :)
Kramar Benita

Nettan sa...

Tack för dina värmande ord hos mig !
Japp, vi förstår att det är " maken " det är mest synd om ;0), men det ordnar sig...*haha*.

Krya på dig vännen & va cool grabb du har, kul att han gilla sin julklapp =0)

Kram Nettan

Line sa...

Nej men oj, nu igen STACKARS DIG!
<3 KRAM

Ofelias Hus sa...

Sjuk på din lediga tid,
inget roligt!

Hoppas du snart känner dig bättre,
Kram
Anette

Mjuka sa...

Guitar hero är den bästa klappen. Vi har två gitarrer så sonen kan spela med någon annan också, fråga mig inte hur det går till "fniss" Krya på dig
kramar Malin

Anonym sa...

Datorer är hemskt när dem börjar knepa sig. Det är ju inte direkt så att dem skriker ut var dem har ont någonstans :)
Hoppas ni haft en trevlig jul!
Kramar Benita

Sara sa...

Hejsan
Vår edvin fick också guitar hero, han rockar heladagarna nu :-) Jag har noll inspiration just nu, hoppas att den återvänder.
Kram Sara

Anonym sa...

no biggie gumman ;) hoppas du mår bättre idag!

här ska jag koka mig lite te, mysa framför teven och vila lite.. sov alldeles för lite nu i morse (ska jobba natt), så kanske jag somnar om..

vet du vad?? nu är snart vårat "mysrum" på övervåningen klart.. sambon är och bryter golvfärgen nu.. sen ska golvet målas, sen är det färdigt!! sååå glad!!

hoppas du får en underbar start på veckan!!

stor kram sara

Ullis/Leva på landet sa...

Åh vad kul om ni skulle komma upp till Dalarna redan i vår. Ser verkligen fram emot det. Hoppas att du är lite piggare. hade tänkt att måla idag med möbeln står i uthuset och är alldeles för kall för att måla. Ska åka til jobbet en stund i stället och göra mina två timmar som jag gick hem tidigare före jul.

Kramar Ullis

Anonym sa...

ja resultatet kommer visas :) tapeten är träd från cole & son, helt fantastisk!! sen blir det vita väggar på tre av väggarna och ljusgrå golv.. sen ska fejbrasan in, och en mysig soffa.. ville ha ett sällskapsrum utan teve, där man kan läsa en bok och mysa framför brasan! sen i framtiden kanske det blir ett bebisrum!

stor kram sara

Stina sa...

Jag kommer nog att öppna i april, tror jag. Annars brukar det bli i maj.
Det beror väl på om det är snö kvar.
Hoppas inte. Kramis

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå,

Stackare som är sjuk!!
Känner igen det du skrev om att julafton kommer, juldagen...sen då? tristessen kommer krypande..hade tänkt att ta det lugnt hela dagen igår eftersom det var min sista lediga dag, men efter frukosten kom rastlösheten..
Brukar bara hitta jackor på vingåker, det tycker jag att dom har ett jätte bra sortiment men det andra är si så där..
Mkt fint har dom i fabriksbutiken, köpte förra gången jag var där lite fler höganäs muggar och tallrikar...ser ju knappt någon skillnad på dom som är andra sortering och dom som inte är de..vad händer på nyår för eran del då? Kram

Annie - Annalunda sa...

Här är det också "däppt" och hostigt värre!

Jag önskar dig ett härligt och fint Gott Nytt År!

Kram Annie

Anonym sa...

ja jag kan förstå att han är nöjd :) jag ser fram emot ett rum man bara kan njuta i.. det kan man iofs i vardagsrummet här med.. men jag lääängtar efter brasan!

stor kram sara

Maria - Villa Krutbruket sa...

Men vad tråkigt att han är sjuk, hoppas han orkar vara med lite på nyår så han inte är helt sängliggande..
för våran del är vi bjudna till en kompis som nyss har flyttat till ett hus, några mil utanför Örebro. Middag och lite sånt.. Blir nog jätte trevligt..Jag ska jobba på dan så jag hoppas jag inte är allt för trött på kvällen =)
Ha en mysig måndag kväll/ Kram Maria

Katta sa...

Osis att ni gått och blivit sjuka. Min Al fick med hög feber på annandagen och har varit däckad sen dess och vi som var tvugna att ta tåget hem i går kväll men han kund ligga och sova på tåget i allafall.Ni ser ut att ha haft en härlig jul i allafall, tycker din knäck ser så supergod ut. Hoppas du kryar på dig snart och att barnen klarars sig, kram Katta

PiaMaria sa...

Oj stackars er!! Var själv febrig på julafton och det var inte roligt...

HUR i hela fridens namn gör man banan med kassler!?! Låter jättespännande...nu kräver vi resept!


Ha ett riktigt gott nytt år!

Kram Pia

IKT i min vardag sa...

Hej på dig din stackare. Jag håller tummarna att vi klarar oss de få dagar som är kvar nu innan resan.
Känner igen mig så väl i den där känslan efter julafton. "Poff, är det redan slut?!" Det har väl att göra med den uppladdning och förväntan man samlar ihop till innan.

Smidigt när barnen kan ta över matlagandet ;) Det såg gott ut!

Kramis och krya på dig!

Home No.1 sa...

Gott Nytt År!!!!

Kram Annica.

Anneli sa...

Härliga bilder...
Usch, stackars dig, förkyld, inget vidare...Krya på dig
Gott slut och Kram/Annelie