onsdag 17 december 2008

Äntligen på benen!

Ja, jag har ju inte återhämtat mig helt men idag har jag inte sovit bort hela dagen iallafall och det måste väl vara ett tecken på att det går åt rätt håll?!?
Har hört från jobbet att jag inte var ensam om att ligga hemma sjuk.
Tre lärare till i mitt arbetslag låg nerbäddade i måndags så jag kan tänka mig att de skulle jaga fatt på vikarier inte hade det lättaste jobbet...
I morgon hoppas jag vara på plats igen.
Då firar vi på skolan tomteluvedagen och det innebär såklart att ALLA bär tomteluvor.
Ikväll är jag och småsorkarna ensamma hemma.
Maken (den oäkta) och de två äldre barnen är iväg på innebandykalas.
Föräldramatch, möte och samkväm i ett.
Själv tänder jag ljus och njuter av stillheten då lillsorken somnat i soffan tidigt och den äldre är på väg i säng i nu.
Just nu är det denna ljusstake som är min favorit här hemma.

Den fick jag i födelsedagspresent av dottern:)
40 kronor på antikboden i backen...

Ha en härlig kväll!
Kram Annica


PS. Jag får mejl från gotland.net med jämna mellanrum (är ju lite gotlänning;) I senaste mejlet var det några fina julkort med gotlandsmotiv på. Dessa laddade jag såklart hem och kan inte låta bli att visa er ett utav dem.




22 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Det var en vacker ljusstake det där...:-)

Kram!♥

annette sa...

Så skönt att höra att Du är på bättringsvägen, glöm nu inte packa ner tomteluvan till imorgon;)

Tänderna är borstade här, säger Natti och önskar Dej en bra arbetsdag imorgon!

Kraaaaaaaaaaam//annette

Viola sa...

Vad skönt att du är bättre och att det går åt rätt håll!!Ha det så bra sista skoldagarna. På fredag är det lov!!!!!Så efterlängtat, kram

Line sa...

Tjingeling! Grattis till alla fina awards, det är du väl värd!!! Skönt att du känner dig lite piggare, lagom till den stora dagen, till tomteluvans ära =)
KRAMEN

Sara sa...

Hejsan
Din ljusstake är så fin. Skönt att du mår bättre så du inte missar avslutningen.
Kram Sara

Vecka - Vecka sa...

Fin ljusstake! Och bra att du börjar bli bättre!

Kram, Lotta

LillaFlisan sa...

Skönt att du mår bättre!!

Så kul att dottern också handlar secondhand!

Bra med ungar som vet vad mamma gillar :-)


Kram

flisan

Anonym sa...

hej gumman :) skönt att du mår bättre nu :) hoppas du får vara med och fira tomteluvedagen :) här håller jag på att förbereda inför imorgon (glöggkväll) allt är bakat.. ska köpa glögg bara så är det klart :)

jättefin ljusstake, go dotter du har :)

stor kram sara

Living by Milla sa...

Så skönt att du har piggnat till, hoppas det håller i sig.Själv känner jag av lite halsont. Håll tummarna att det inte blir något -har absolut inte tid med att liga sjuk nu.

kram Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att du är på benen igen. Vi har också flera elever sjuka hos oss. Personalen står på benen ännu, peppar ....
Visst är det härligt att vi snart får vara lite lediga.


Ha det bra!
Kram Ullis

Unknown sa...

Ja men bortskämd måste man få bli ibland.
Skönt att du börjar bli bättre. Älskar ljus - mycket fin ljusstake och ett fynd för 40kr - smart dotter!! :)

Kram på dig,
Malin

Vita hjärtan sa...

Hej!

Skönt att du är på benen igen! Lagom till julruschen ;-) Men somliga har ju jullov.....så skönt :-) Jättefin ljusstake!

Ha det bra!
Kram Annemari

Lallis - liv och leverne sa...

Vad himla skönt att du mår bättre, vännen!
Kram Lallis

annashusidingtuna sa...

Vad skönt att vara på bättringsvägen, det är inte kul att vara sjuk.
Ljusstaken är fin.
Kram Anna

Elzie sa...

Vilken fin 40-kronorspresent, ha, ha. Och den där telefonen minner mig om barndommen.
Hoppas du kryat på dig ordentligt innan du går tillbaka till skolan.
Kram Elzie

Synnøve. sa...

Den är vacker den där ljusstaken måste jag säga.
Dottern har god smak.
Hoppas ny att krya på dig hälsningarna gör nytta så du verkligen blir frisk snart.
Sänder en säck med kramar till er alla.
Synne.

Stina sa...

Hoppas att du blir helt bra snart gumman.:-) Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så skönt att du är på bättringsvägen igen... Du måste ju vara ok till Jul!
Kram
Marie

Hagbacken sa...

Å vilken fin ljusstake, ett fynd med andra ord! Hoppas du känner dig bättre idag, det är ju tyvärr förkylningstider nu..skönt om ni får det gjort INNAN julafton (får tänka så)

Ha en skön jul!//Kram Linda

Anonym sa...

Hej!
Vad härligt att du är på benen igen!
Och så kul att alla har tomteluva på tomteluvedagen! God idé!
Hulda

Katta sa...

Jasså du e med sjuk. både jag och båda barnen har varit hemma idag. Em får såna näsblödningar när hon är förkyld det har varit lite smått hysteriskt här idag och imorgon är det skolavslutning blir kanske inget för vår del heller.Fin denljusstaken du fått är. Grattis till awardsen (kan man säga awardsen?) nobelpriset och allt :) Krya på dej, kram Katta

Design i tid och rum sa...

Önskar dig en underbar fjärde advent...kram Dadda