torsdag 25 december 2008

Julafton

Som väntat vaknade barnen tidigt.
Luften var fylld av spänning och förväntan...så där som det ska vara i juletid!
Tomtenissarna hade hittat hem till oss under natten och avlämnat paket till alla fyra barnen.
I paketen fanns kläder att ha på sig under dagen:)
Efter frukosten hjälpes jag och den oäkta maken åt att göra klart det sista inför jullunchen.
Min lillebror F och hans sambo kom förbi och lämnade en julklapp till barnen innan de for vidare på släktträff.
Eftersom vi firade ensamma i år gav vi oss på en ny giv.
Vi brukar alltid dela ut julklapparna efter fyra- men för att hålla barnen aktiverade ( så att de inte skulle slåss eller jaga varann runt runt runt runt...) gav vi dem några paket då och då.
Ett paket var fick öppnas efter frukost.
Det gav sysselsättning till Morbror F kom då barnen fick öppna det paket han kom med.
Det var fullt av spel både i form av gamla hederliga brädspel och wii-spel.
Lunchen avnjöts i lugn och ro.
Ja, så lugnt det nu kan gå med fyra barn i familjen...

Efter maten var det dag att öppna ett nytt paket för våra småkillar.
Den presenten höll hela familjen i aktivitet ända till Kalle Anka och hans vänner började.
När klockan passerat fyra hade ännu ingen tomte synts till så vi gav oss helt enkelt på julklappshögen under granen.
Barnen fick en hel drös med fina presenter.
De äldre barnen själva hade gjort presenter till oss i skolan.


Denna fina cd-förvaring har dottern sytt åt mig!
Scart och vitt mönster utanpå och turkost inuti:)
Gissa om dottern har koll på mamma;)

Av sonen fick jag denna fina duk som han sytt alldeles själv.
Han har bara haft syslöjd en termin och jag tycker han är jätteduktig!!

Småkillarna ville inte vara sämre de, så de hade slagit in sina egna saker i paket och delade ut till oss andra runt granen.
*Fniss*
Jag fick bland annat en gummiklubba till ett bultbräde och en mcdonalds-leksak...
De är ju så finurliga de små liven!!

Ingen tomte syntes till någonstans trots att alla klapparna var utdelade...
Då dottern skulle gå ut och ge katten mat stod där en röd säck utanför dörren.
Jultomten hade visst inte vågat/hunnit ringa på dörren i år heller!
Finfina klappar blev det iallafall

Det verkade som alla fyra barnen var riktigt nöjda med paketen även om LillaJ deklarerade att han inte var nöjd alls - han hade ju inte fått någon symaskin!!!
Det hade nämligen storasyster fått och hon slog nästan volter av glädje när hon öppnade sitt paket:)
Ha en god fortsättning på julen!
Kram Annica

23 kommentarer:

annette sa...

Så härligt att få läsa om Er julafton, så finurligt detta med att låta barnen öppna klappar spritt över dagen, då hinner dom ju också med att få njuta lite av varje sak, och så kul med nya kläder att ha på sig under dagen,konstig tomte som inte vågade ringa på dörren, men han kanske hade bråttom i år till alla andra som väntade.
Har dottern suttit vid symaskinen hela natten??
Hoppas Ni får en skön dag idag och tack för att jag fick vara med på Er Julafton, känns faktiskt så;)

Stora Kramen// annette

Norrdalen sa...

Låter som ni haft en mysig julafton! Förstår att barnen var spända och ivriga, tror många barn somnade gott igår kväll efter en fullspäckad dag :)

Tack för din fina kommentar om min blomma jag gjorde.

Julkram från Jannica

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vilka härliga bilder, gumman!
KRAM

Viola sa...

Hej Annica, så mysigt ni verkar ha haft det, önskar er alla en fortsatt skön jul, kram VIOLA

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som om ni fick en supermysig julafton. Så härliga bilder på dina barn. Undrar vad du ska använda din fina gummiklubba till, *s*. Tror nog att någon kanske vill ha den tillbaka sedan. Så fina saker dina barn har gjort till dig. Maken blev väldigt nöjd med sitt självporträtt, hihi.

Ha en god fortsättning!
Kramar Ullis

Hagbacken sa...

Meen vad fina dina barn är! Vad härlig läsning, ni verkar haft en underbar julafton "trots" att ni varit själva....

Och såå fina julklappar dina barn sytt åt dig!

God fortsättning åt er!

Kramar i massor//Linda

Karin i Villa Grå sa...

Raraste Annica!

Vilken fin fyrklöver du har! Och julafton verkar ha varit precis som den ska vara!

Jag unnar dig verkligen allt slappande i världen, för jag vet att du har haft det hektiskt. Ta så många djupa andetag du mäktar med och ha det bäst!

Stora kramen till dig!

Karin

Design i tid och rum sa...

Hej! så vackra barn du har,riktig söta är dem.Och mysigt hade ni..
Jag själv är nöjd med min julafton och presenter. Vi var själva med våra två barn,i lugnt och ro.
Min mamma och pappa och min lille bror bor i Zagreb,så jag har ingen här i Sverige.Men dem har ringt och då brukar vi snacka längre i telef.
Men, när jag öppnade min blog och läste att du undrar hur jag har blev jag jätte glad att någon någonstans i Sverige undrar om min Jul..tack min blogvän,och god fortsättning Dadda

Levindas Värld sa...

Låter som att ni haft en jättemysig julafton, va härligt att läsa :)

Jag hade också en underbar julafton med nära och kära på både min familjs sida och på min sambos sida, vi firade hos båda två igår.

Ha nu en fortsatt fin juletid!

Kramis!

LillaFlisan sa...

Vilken härlig julafton och vilka supersöta ungar!

Kram

Flisan

Ofelias Hus sa...

Så fina dina barn blev i sina nya kläder, ni ser ut att ha haft en riktig härlig julafton, hemma med familjen...vad fina julklappar dina två äldre gjorde till dig, det är nog mycket själ och hjärta inarbetad i dem.
Hoppas du får en forsatt skön julhelg.
Kram
Anette

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vilka fina barn du har....och så mycket fint du fått! Visst är det roligt med det som barnen tillverkat själva....det värmer gott i hjärtat!

Du har en välförtjänt award att hämta inne hos mig!

God fortsättning på julen!
Kram Annemari

Anneli sa...

Låter som en härlig Julafton - Mysigt - kom ihåg när mina barn var små när det var julklappar - Roligt var det...
Ha en bra och Mysig fortsättning...
Kramar och Mys/Annelie

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittade in till dig och din härliga blogg. Hoppas att ni har haft en bra jul, det verkar som det iaf. Önskar er en fortsatt bra helg. Ha det gott. kram C

Anonym sa...

En riktigt God Jul
och en god fortsättning önskar jag dig

kram Nina

Stina sa...

Det var då ena goa ungar det där.:-) Kramis

Synnøve. sa...

Hej igen.
Lika fina bilder här.
Visst är det en smart idè att ge dom ett paket lite då och då under dagen. Funderar på om man ska införa det här med....
Till nästa jul alltså...
Sänder nu en god klem till er alla.
Kramen Synne.

LillaFlisan sa...

Va kul att du också tänkt på en julbildskavalkad!

Visst är det fantastiskt hur mycket inspiration det finns ute hos folk i stugorna och så många snarta, roliga och vackra ideér de har!

Kram

Flisan

Ullis/Leva på landet sa...

Men vilken otur du har som har åkt på en förkylning igen. Trodde du hade gjort ditt för ett tag. Vi firar sonen den 3:e. Hoppas verkligen att du blir piggare snart så att du får vara frisk när det nya året börjar.

Krya på dig!
Kramisar Ullis

Evelina sa...

Vilken mysig jul ni verkar ha haft, finurligt att dela ut några julklappar åt gången. Då hinner ju faktiskt barnen se vad de fått.

Kram Evelina

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå hallå i stugan!
Ja visst är det spännnade med ett nytt år, synd bara att detta år gått sååå fort...som alltid =) Snart sitter vi där och hela 2009 har gått...
Ser ut som ni haft en mysig helg med mkt klappar och gott =)
Jag skrev att jag vill ge awarden vidare till dem som följer min blogg och du är ju en av dem, så varsågod får du en lite julklapp ifrån mig =) Så glad att ni kommer in och kikar vad jag har för mig och jag kan se vad ni har för er =)
Hoppas ni får en mysig söndag, här lutar det åt en utflykt till Vingåker factory outlet.. Spännande får se vad vi hittar =)
Kram Maria

Anonym sa...

Låter som om ni fick en härlig julafton. Så härliga bilder på dina barn.. Så fina julklappar du fick.
Kram

Anonym sa...

vilken härlig dag ni verkar ha haft det!! superfina barn du har :) förstår att dottern blev glad för symaskinen, fick en förra julen av sambon!

ha en underbar söndag gumman, så hörs vi kanske innan det nya året??

stor kram sara