måndag 29 december 2008

Ge mig en pensel

Ja, det var det jag hade tänkt skriva om idag.
Efter att ha sett gårdagens inlägg, där sonen lirar gura så det står det härliga till, så slogs jag ju igen av att jag ju inte hann med att måla träpanelen i vårt "allrum".
Ja, det är inget jag har dåligt samvete över för jag målade rätt flitigt sommaren 2008.
Sovrummet bytte skepnad (från gulnad furu till romantisk dröm i grått och vitt), lekstugan målades utvändigt, vårt hus fick målade snickerier, några möbler blev ommålade, katthuset blev målat...
Jag är faktiskt väldigt nöjd med min målarprestation!
Men ändå sticker det i ögonen på mig att jag inte hann med allrummet!
Färghinken står och påminner mig om att jag nog skulle...
Men nej, nu lämnar jag det jag hade tänkt skriva om och skriver om det som inte skulle blivit skrivet
*fniss*
Det var väl lite kryptiskt!
Idag fick jag nog!
Maken har legat nerbäddad nästan hela dagen...
Själv har jag tappert försökt roa mig och barnen, vilket ju inte alltid är det lättaste.
Jag gav mig på att lira Guitar Hero för första gången och kan stolt konstatera att det gick bättre än jag trodde.
*fniss*
Men någon gitarrvirtuos är jag dock inte trots att jag fuskat både på akustisk-, el och bas.
Hmm, nu kom jag visst ifrån ämnet igen...
Verkar vara en tendens jag har idag!
Idag fick jag nog...var det.
Efter att ha filifjonkat runt hela dagen och sett de små tomtarna titta på mig från en "massa" ställen bestämde jag mig för att nu jädrar ska de ut.
Ja, jag har inget emot tomtar egentligen utan har fått för mig att de är små snälla filurer.
Men hemma hos mig hör de liksom inte hemma, dessa små porslinsfigurer.
Tanken var att jag skulle behålla allt det röda som gör det så härligt ombonat men så fick jag syn på det fina Mateus-fat som jag fick i födelsedagspresent av bästaste vännerna för bara några veckor sedan...
Och vips så åkte allt rött ner!

Bort med ljusstakar, bort med röda juldekorationer, bort med röda tyger, bort med röda servetter och bort med de röda hjärtana i ljuskronan.
För att inte tala om den gräsliga duken med tomtar på...den rök så det rök om det;)

Fram med ljusstakar och lyktor i blått och turkost.

Fram med Marimekkoskålarna!


Det vita och silvriga passar ju bra till mitt blåa och turkosa så det får stanna kvar förstås!
Nu måste jag bara hitta lite bilder som passar i fotoramarna...

6-årige sonen gillade inte att jag städade bort julen!
Men jag har ju inte gjort mig av med den helt.
I ena änden av rummet står ju fortfarande vår gran och där lär den stå fram till trettondagen.
Och i en annan ände av rummet står det som sonen nog mest vill göra sig av med:)
Pepparkakshuset:)
Imorgon lär det bli lite mer piffande och puffande här.
Det ser lite kalt ut här och där.
Bland annat måste jag få upp en ny "bonad" på väggen ovanför min "ljusbyrå"
Får se om jag hittar något bra tyg i mina gömmor...
Kanske kan jag flirta lite med dottern så hon syr åt mig på sin nya fina symaskin:)
Kram Annica

24 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Skönt att du är på benen igen :) Hihihi...jag är likadan. Har städat och plockat bort tomtar idag. Har nyårspyntat lite istället med silvriga saker. Granen åker ut på balkongen imorgon. Jag vill inte komma hem till ett julpyntat hem den 8 januari ;)

Vad fräscht det ser ut med turkost, nu väntar vi in våren istället ;)

Kram

Nettan sa...

Ojj, man kan verkligen säga att du är på benen ;o), eller kanske bara bevisa för mannen att han inte är så sjuk ...*fniss*.
Men fint blir det !!

Behåller nog det lilla av julen som finns, ett tag iallafall =0)

Hagbacken sa...

Visst är det skönt att få undan allt rött, och turkost är ju såå snyggt!

Ska erkänna att jag inte testat guiter hero än, men har funderat på det min inte fått tummen ur...

Önskar dig och din härliga familj ett riktigt gott nytt år!

Kram Linda

Anonym sa...

hej gumman!!jag är också less på gran och hela julgrejen nu när julafton är över.. ska ut med granen den 1 januari och då följer hela julutsmyckningen med.. inte annat än att man längtar lite ;) snart är det vår.. eller hur var det nu??

stor kram sara

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Wow! Vilken duuracell kvinna du är!!! Alltså vilken energi! Härligt! Gissar att barnen gillade din insats i guitar hero! I inlägget innan måste jag bara få säga att såååå gulliga barn du har!!!! Bilderna är jättefina!!! //Linda

Elzie sa...

Du milde vilken energi. Du skulle inte kunna skicka något litet av den till mig??
Här får hela julen vara till tjugondag knut. Så har jag alltid gjort och kommer säkert att fortsätta med så länge jag kan.
Jag hoppas att du och familjen får ett Gott Nytt År 2009.
Kram Elzie

Viola sa...

Hej Annica, har just kommit hem från landet och ska sätta igång med röjning utav julpynt, jag klarar bara nårgra dagar efter jul, sedan villl jag ha vår, vadå otålig, men sådan är jag, ska iväg till Blomsterland och handla ett fång tulpaner och njuta utav krispigheten, så fint det blev med de blå nyanserna, lovar om ljusa tider, ha det så bra och om vi inte hörs innan nyår, så önskar jag dig och din familj ett Gott Nytt År, kramar VIOLAN

Huset på kullen sa...

Du verkar ha energi =) Skönt att bli av med julen och fixa lite inför nyår istället. Jag har dock inte så mycket julpynt så det får not stå kvar några dagar.

Gott Nytt År!

Kram Linda

Stina sa...

Fint med turkosa saker. Den färgen gillar jag.:-) Kramis

Synnøve. sa...

Hallå där sjuklingen.
Hoppas ni blir friska snart.
Det går inte att ha det så där hehe.
Så julen är borta nu alltså...
Här vill jag ha det varmt och ombonat för det är infernaliskt kallt ute. Så det får nog finnas kvar en stund till....
Nu ska jag fixa lite hemma.
Maken är på jobb. Kommer hem i natt.
Med öroninflammation.....
Hoppas det går bra.
Hälsa gittarspelarn att han såg väldigt fokuserad ut när det gällde spelat....
Ha det nu så gott resten av dagen.
Klems en lite krasslig Synne.

Anonym sa...

Hej!
Lyckliga du som fått ta bort lite jul! Min gubbe går absolut inte med på det. Allt ska vara kvar till tjugondedan knut! Men då går det himla fort! Annars är han väldigt snäll och låter mig styra! Så jag ska nog inte klaga, jo, kankse lite...
Gott nytt år!
Hulda

Lallis - liv och leverne sa...

Ler åt dina tankar och ditt fina inlägg. Bra att du gav dig på Guitarr Hero tycker jag. Sådant behöver man ibland:)
Kram Lallis

Design i tid och rum sa...

Allt det bästa i 2009 önskar
din blogvän Dadda!

Sara sa...

Hej där!

Så skönt att städa bort julen, jag har inte orkat det ännu. Önskar dig ett gott nytt år.
Kram Sara

Anonym sa...

ja. idag åkte mina också ...
Bort med dom bara.
Håller med dig ...
jag hoppas att du känner dig bättre.

nu börjar jag att känna mig lite risig.
Kram nina

annette sa...

Helt rätt Annica, ut med julen och in med våren, här hände detsamma redan i söndags, finns bara lite kvar av ljusaktigt i fönstren, resten ligger nerpackat, nu är det gula tulpaner som gäller, skönt att Du verkar vara på gång igen både hemma och med Dina underbara inlägg som jag gärna läser ett par ggr för att komma ihåg allt Du stryr och ställer med.

Kramen På Dej!

annette

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Tack vännen!
så otroligt snyggt med turkost..undra vad jag ska ha för färg...ler
Visst är det skönt att få undan allt rött...inte för att jag hade så mycket rött men tillräckligt för att man ska tröttna.
Kram Irene

Ofelias Hus sa...

Nu har du frisknat till minsann, kul!
Julen är rolig att ta fram men känns fort stökig....
så fint med dina blå/turkosa detaljer...

Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År !

Kram
Anette

Anneli sa...

Visst är det skönt att städa bort - har börjat lite smått..
Kram/Annelie

Anonym sa...

Är det fortfarande krassligt, gud vad jobbigt. Hoppas ni frisknar till er lite iallafall tills imorgon!

Hoppas du haft en bra dag!
Kramar Benita

MOONLOVER´S sa...

go kväll
jag brukar vara rätt snabb efter nyår och plocka ner allt,då brukar jag fått nog,men i år låg vi efter så det kanske blir kvar veckan ut*fniss* En får si. Trevlig nyår. kram

Adoridarling sa...

Vad snyggt med det turkosa, skönt att få bort lite julsaker förstår jag, det ska minsann ske här också inom några dagar!
Gott Nytt År!

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att du i alla fall är på benen och orkar göra lite. Här ska jag vänta tills nyårsdagen innan jag tar bort julen. Nu har jag ju tjuvläst på din andra blogg så jag vet nog hur det ligger till, *s*. Brukar spela guitar hero lite då och då och tycker att dt är ganska kul.

Kram Ullis

Living by Milla sa...

Så skönt att få städa bort julen..det ska jag göra på måndag. Så snyggt det blev med turkost.


En STOR Nyårskram till dig!
Camilla