tisdag 6 maj 2008

Dagens inlägg

Igår fick jag ju en utmaning av Sara med den trevliga bloggen
Sara med flera.
Tänkte att det är lika bra att ta mig an den med en gång...

Så här kommer den:
Tre

Nämn tre namn du går under: Annica, Mamma och Fröken.
Nämn tre saker som skrämmer dig: All denna ondska som finns runtomkring oss och som intet ont anat drabbar de goda människorna i världen, Att mina barn ska dö före mig, Att mina farföräldrar inte kommer finnas med mig hela livet...
Nämn tre saker du gärna har på dig: Kläder *fniss*, mina smycken - förlovningsringen, två armband och ett halsband som jag fått av några som betyder väldigt mycket för mig dvs mina 4 barn, min farmor och min oäkta make och till sist hårsnodd (kan ju bli så fel om jag inte kan sätta upp håret på jobbet...)
Tre sanningar om mig själv: Jag har dåligt morgonhumör, jag har lätt till tårar och gråter av av både lycka och ilska, jag saknar mina vänner till förbannelse och önskar att vi bodde närmare varandra...
Tre saker du verkligen vill ha: Större kontroll över mitt liv, En egen butik, sommarlov nu omedelstuds och ögonaböj!


Ja, det var sanningar om mig det...
Jag måste visst skicka vidare denna utmaning som jag vet att så många har fått redan. Så om ni inte redan fått den och orkar och vill så skickar jag den vidare till....


Min blogg-Helena

I villa grå -Karin

Karofina -Karro


I gårdagens inlägg lovade jag ju även att presentera vår nya familjemedlem. Hon har inte ännu flyttat hem till oss men jag hoppas hon anländer inom en riktigt snar framtid!Jag bestämde mig för att hon skulle få flytta hem till oss efter att ha sett en av hennes systrar hos bloggaren Faster Atta som har lite söta saker till salu i Faster Attas Underbara Värld.




Visst är hon väl bedårande?!!


Med hopp om en skön kväll till er alla!

Kram Annica


16 kommentarer:

karofina sa...

Min första utmaning! Va kul, tack! :) Ska försöka svara på den i mån!
Kul att få reda på lite om dig med!
Ha en trevlig kväll! /karro

Katta sa...

Kul att läsa om dej i utmaningen.Den där ängeln är ju supersöt. Hon får väl ett namn mad eller? Kram Katta

Helena Sjögren sa...

Hoppsan ! jag har fått samma utmaning en gång tidigare i dag, så passande. Då är det bara att ta tag i den då...

Kan avslöja att skorna fick stanna i hallen. De kom inte ens in i sovrummet..Ha ha ha

Living by Milla sa...

Det är så himla kul att läsa utmaningarna !Aha, en till med dåligt morgonhumör..
Oja, Tildaängeln är en riktig liten sötnos!

kramis Camilla

lottens vita och gröna sa...

hallå annica, nu vet jag att man ska akta sig för di dårå på mornarna, hihi! du, vilken ljuvlig lite familjemedlem ni väntar på! varmram lotten

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få veta lite mer om dig. Tänk att jag längtar också till sommarlovet och skulle också vilja ha det omedelbart.

Kram Ullis

Sara sa...

Hejsan

Kul att läsa dina svar! Supergullig ängel.
Kram Sara

Helena Sjögren sa...

Tack för utmaningen... Ligger en till dig hos mig ;)... Kolla får du se..

Skoj att få se nytillskottet i familjen. Trodde faktiskt att ni gått å skaffat kattunge först men så var ju inte fallet. Ha det gott kram kram

IKT i min vardag sa...

Hej Annika! Vad kul att veta mer om dig!
Bedårande ängel! Attans vad faster Atta kan!;-)

Kram

Karin i Villa Grå sa...

God afton vännen!

En sådan tur att det börjar bli sent på dagen, så att jag slipper oroa mig för ditt humör, ha ha! :-)

Klart att jag antar utmaningen när den kommer från dig!

Kraaaaaaaaaam!

Karin

Stina sa...

Kul att få läsa lite om dig.:-) Kram

På min gatan i stan sa...

Vilken härlig ängel! :-)

Kram!

Gårdsromantik sa...

Men så ljuvlig ängel!

Ja kläder tänkte jag inte på - men det har jag ju förståss!

Jag längtar också efter sommarlov! Nedräkningen har börjat.

Kram Maud

Sanny och Helena sa...

Hej!
Det är kul med utmaningar, speciellt de där man får veta lite mer om bloggaren ifråga. Nu vill jag hälsa dej välkommen till min nya blogg http://www.nyckelntillmitthjarta.blogspot.com/

Södralycke sa...

Vilken söt ängel, den kommer att få det bra hos er :)

Kul att få veta mer om dig, jag har också fått utmaningen, mina svar kommer i morgon!

Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!

Du har en liten utmaning inne hos mig, om du vill och har tid eller du kanske redan har gjort den.

Kram Ullis