tisdag 20 maj 2008

Tiden rusar fram...

ja så pass fort så jag inte ens hann göra ett inlägg igår!
♥♥♥
Istället ägnade jag mig åt mitt skrivarbete tills ögonen höll på att trilla ur ögonhålorna...
Maken kom hem med ännu lite ny litteratur i ämnet åt mig.
Som tack för det ställde jag mig och strök några skjortor åt honom.
Det är egentligen helt sanslöst!
Min oäkta make kan inte stryka skjortor.
Och detta trots att jag i de 16 år vi varit tillsammans vägrat stryka åt honom mer än vid några riktigt högtidliga tillfällen...
♥♥♥
I morse gav sig den oäkta iväg på affärsresa. Så medan han sitter på möten i Borlänge fajtas jag ensam med de fyra barnen.
I går kväll hade jag lovat femåringen att vi kunde cykla till dagis om vädret var vackert nu på morgonen.
Solen sken och vi tog fram cyklarna.
Femåringen som lärde sig cykla själv på dagis för några år sedan (han är en mycket företagsam herre som bara bestämmer sig för att lära sig saker och vips så kan han) och han var mycket nöjd och glad över att få cykla till dagis för första gången.
Värre var det med hans treåriga lillebror.
Han ville inte alls åka bakpå min cykel utan skrek konstant alla 3 kilometrarna till dagis...
Mamma du cyklar för fort!
Mamma bromsa!
Yyyyyyl!
Jag försökte förklara att jag inte k u n d e cykla saktare.
Jag lovar er att om jag hade försökt så hade jag stått stilla...*fniss*
Yyyyyyl...
Lovar er att tanken på att cykla hem igen på eftermiddagen inte kändes tilltalande.
Nåja, fram till dagis kom vi- jag, femåringen och barnet som nu går under namnet mistluren.
*skratt*
♥♥♥
Även dagen har ägnats åt mitt arbete men idag passade jag på att njuta medan jag läste.
Kröp ner med en bok i badkaret och drog dessutom igång radion på lagom volym.
Jag älskar musik och skulle nog tycka att livet kändes tomt och trist utan musiken.
Kanske ska tillägga att uppsatsen jag skriver handlar om just musik oxå...
Litteraturen är riktigt intressant och väcker många nya tankar i mitt huvud.
♥♥♥
När litteraturen var avklarad blev det en hel del timmar vid datorn även idag.
Den tidigare ganska städade arbetsplatsen börjar nu se riktigt rörig ut med alla böcker, anteckningar och kompendier som ligger utspridda brevid datorn.
Maten och drycken intas även den vid bordet då jag har svårt att släppa det jag håller på med.
♥♥♥

Det är tur att inte min jobbdator är uppkopplad mot internet. När jag behöver söka info så måste jag springa upp en våning. Annars är nog risken att jag skulle växa fast på pallen...*fniss*

Tur är det oxå att jag måste surfa reda på information emellanåt. Det ger mig nämligen en anledning att titta in hos er andra för att se vad som hänt och få skriva en kommentar till era kreativa inlägg!

Idag såg jag att någons pioner hade stora knoppar och måste självklart ut i trädgården och spana in mina egna pioner. Jag har ju knappt tittat åt min trädgård de senaste dagarna... men nu fick jag se hur knopparna växer sig större och större.

Härligt!

Jag ser fram emot att få njuta av de vackra pionerna!


Nej nu ska jag ta och varva ner lite efter en lång dag.
Imorgon tillbringar jag dagen vid datorn igen.
Och så ska femåringen, mistluren och jag cykla till dagis om vädret håller i sig.
Jag tror jag tar med mig öronproppar...
Kram på er!
Annica

12 kommentarer:

annette sa...

Underbar beskrivning av en dag, vi får hoppas att "mistluren" lugnat ner sig till imorgon!
Pioner är blommor som är så vackra, och som funnits med i hela liv.

Lev Väl! Kram //annette

Ullis/Leva på landet sa...

Ska bli spännande att se om "mistluren" är lika sur i morgon också. Förstår att femåringen i alla fall var nöjd. Sitter också och jobbar vid datorn just nu, men måste ju kolla lite emellanåt om det kommit några hya inlägg att läsa.

Gårdsromantik sa...

Hihi -snacka om farträdd - stackars lilleman.

Vi kör med en snabb torktumling här - usch så tråkigt det är med strykning.

Kram Maud

Living by Milla sa...

Hahaha...skrattar gott åt både mannen och sonen !! :D De är för roliga! *fniss*

Pioner är såå vackra, mina har också massor av knoppar. Det ska bli spännande att se för de blev planterade förra våren.

Kram och glöm inte öronpropparna !
Camilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihi...Kan se er framför mig när ni cyklar... En jättenöjd kille och en lite mindre nöjd och vrålar som en mistlur. Det är nog bäst med hörselskydd, eller ge honom något att stoppa i munnen... en banan eller så.
Pioner är ljuvliga...
Kram
Marie

Elzie sa...

Ha, ha! Det brukar vara tvärtom. Min son gnällde för att jag cyklade för sakta!!!
Hoppas att dagen gick bra på cykel utan att mamma blev alltför lomhörd.
Kram Elzie

Crazy and Daisy sa...

Vilken Rally morsa*L*...
Min 5-åring har också bestämt sig för att det ska cyklas nu och det innebär att man måste stå där och pumpa däcken mitt i morgon stressen*L*...

Har medlidande med ditt skrivande...fast det är ju skönt när tentan väl är över..tröstar lite..

kram

Sara sa...

Hi, hi vad härligt du skriver, inte lätt att cykla med en treåring ;-)
Hoppas att du snart är klar med uppsatsen.
Kram Sara

Helena Sjögren sa...

Ja morgonstund har guld i mun , så den lille treåringen var inte alls nöjd med tillvaron därbak ? Hoppas han e lugnare i morgon då , det får väll bli proppar i öronen till dig eller silvertejp över mun för honom :) skämt å sido. Du kanske kan stoppa in en snorkel i munnen så kan han leka grodman på vägen....
Lycka till.

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Hoppas du ger oss bilder att njuta av när pionerna visar sej från sin bästa sida!!! //Linda

Södralycke sa...

Sådär ser min arbetsplats ut också. Måste bara ha alla böcker och papper framme när jag jobbar med något, när man väl kommer igång blir det ju ganska intensivt :)

Hoppas mistluren lugarr sig något i morgon så du slipper bli alldeles döv ;)

ha det bra, Kram Johanna

faster atta sa...

Ungar är för härliga!!! Önskar att jag hade sånära till dagis att det gicka att cykla dit med barnen. Vår 3 åring cyklar bra på sin cykel med stödhjul men orkar ju inga längre sträckor. Vår "snart 2 åring" har en trehjuling, och det går ju inte så fort.... Din mistlur kanske vill sitta på flaket?