lördag 17 maj 2008

Hej där!

På dagens schema står: På vårt lilla sätt...
Dottern är iväg på en övernattning med sina klasskamrater och några av deras föräldrar.
Där ska lekas och ätas och så blir det äventyrsbana.
Hon hade packat allt för sitt lilla äventyr själv och pappa skjutsade iväg henne.
Han hann knappt mer än hem förrän telefonen ringde.
Dottern hade upptäckt att luftmadrassen var med men inga pluggar för att kunna behålla luften i madrassen fanns nerpackade så det var bara att sätta sig i bilen igen...
Vi stuvade in återstoden av familjen och gav oss iväg.
Första stopp var fotbollsplan där Stora J skulle lira match.
Därefter åkte vi för avlämnande av plugg...
Efter det begav vi oss in till stan för att handla mat.
Det är dags att fylla både frys, skafferi och kyl då det ekar i dem alla ;)
Idag åkte vi till ICA Maxi.
Kvittot blev så långt så man hade kunnat rulla upp det och använda det som toapapper om det inte varit så hårt *ler*
I förrgår blev jag så glad över min nya utmärkelse som jag fick av Sara.
Jag hoppas att följande personer blir lika glada när jag skickar den vidare:
Jag blir glad av att besöka er och ni har så inspirerande bloggar!

Så till det bästa som hänt idag!
Jag och den oäkta maken är ju på jakt efter utmöbler till altan och balkong.
Vi har lite olika smak och är lite oense (inte så vi slåss men...*blink*)
över vilken typ av möbler vi ska köpa.
(Första prioritet är altanen
ja , ni vet den jag visat bilder på-
den som vi ska bygga om lite.
Det lutar förresten åt att vi plockar bort alla "staket"och bygger trappsteg runt om.)
Jag vill ha vita snygga, lite romantiska, gammaldags medan maken mer är inne på lite modernare snitt i teak eller laserat trä.
Om du nu trodde vi hittat något som vi kunde enas om så misstar du dig...
Istället sprang jag på ett riktigt fynd.
Maken såg dock lite undrande ut...
skakade lite på huvudet men sa inget när jag la dem i vagnen.
För att få det att verka som han var delaktig frågade jag hur många jag fick köpa...hihi
Jag fick köpa hur många jag ville men det fanns inte så många kvar så jag och en annan tjej fick slåss om de som fanns där...

Härligt slitna.
Just the way I like it!



15 kronor styck kostade de fina blomlådorna.
Vita slitna och med innerlåda av zink.


Vindflöjelfågeln gillades av familjens yngsta och fick oxå följa med hem.

Så vad tycks?
Fyra prima lådor och en vindflöjel fyndade på ICA Maxi för 85 kronor...




De hade fem pelargoner för en hundring oxå men med tanke på det ombytliga vädret och minusgraderna så avvaktar jag det köpet.
Men visst skulle det bli fint med pelargoner i lådorna?

Ha en skön kväll!
Kram Annica



20 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men vilket superfynd 15:-!
Jag måste nog faa förbi vårat ICA maxi och kolla om de finns där.

Kram Maud

Stina sa...

Nämen Tanten.Sådana där vill ju jag ha ju...

Tack gurksnutt för utmärkelsen! Du får en fläskig puss av mig. PUSS

alidas sommaräng sa...

Vilket fynd, vilka härliga blommlådor men inteaktuellt hos oss idag då snön har "vräkt" ner hela da´n. Fin blogg hit kommer jag absolut igen! Kram.Laila

Living by Milla sa...

Nämen...tack söta du för awarden, vad glad jag blir att du tänkte på mig !;)

Men vad du har fyndat då, toksnygga lådor !! *vill ha*
Hoppas, hoppas de finns på vårt ICA Maxi !! Yes, givet med pellisar i lådorna!

Vad kul att ni i alla fall har enats om altanen, tihi !

STOR kram
Camilla

Malin sa...

Jättefina lådor! och gud vad billigt =) Kramar Malin

karofina sa...

så ni har oxå varit på shoppingtur idag. MAXI här med o ja, det är lätt att göra av med några tusen...:)
unerbara fynd!!
kram karro!

Nettan sa...

Men hallå, sicket pris för lådorna, vil ha, vill ha...Helt underbara ju !!
Ha en fortsatt Trevlig Helg..
Kram Nettan

lottens vita och gröna sa...

oh gulstolt och glad jag blir att liga du! stoooooort grattis till din utmärkelse, du är så unerbar du skulle ha ett helt lass ju! tack såååååååå mycket för att jag får den av dig jag niger och rodnar nu fick jg en storkick, tack annica! men jösses vilket uberkap du gjorde där på maxi, lådorna skulle jagmed gääääärna vilja ha, underbara! varmastekramen lotten

Livet och träning sa...

Vilket fantastiskt fynd, dom kommer bli ur fina med blommor i,
om bara solen ville titta fram.
Trevlig helg.
Kram ylva.

Sara sa...

Det kan man kalla fynd, vad fina dem var!
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka fynd du gjort. 15:-styck det var inte tokigt. Blir säkert jättefint med pelargoner. Övernattning ja, du har ju läst hur det gick för min son. Nu har vi fått ca 2 dm snö. Hoppas din dotter får det mycket bättre.

Kramar från Ullis

Mia sa...

Tack för den rara kommentaren på min blogg. Vilket superfynd du gjorde med de där backarna! Precis såna där hade jag också velat ha ju! Nu ska jag kolla runt lite mer på din fina blogg.
/Kram Mia

Mjuka sa...

Åh, jag vill också ha!! PÅ både ica och coop kan man hitta fina saker
ha en skön fortsättning på helgen
kramar Malin

Lilla Blanka sa...

Jättefina lådor! MAXI? Oj måste sticka dit i morron o kolla om det finns några :)
GRATTIS vännen till utmärkelsen! *kram*

Ha det så bra!
Mia

me and alice sa...

Vilka underbara lådor!!! Vill också ha sådana!!! Måste nog också fara till Ica och kolla!
kram Susanne

Linda sa...

Vilket fynd! Helt underbara lådor! Vi får hoppas att vädret stabiliserar sig snart, så du kan plantera i dem. Här uppe i Dalarna har vi snö som du kunde se på bilden! Må så gott, Linda

Södralycke sa...

Men oj vilka fynd du gjort! De är verkligen jättesnygga!!

Hoppas du haft en bra helg!
Kram Johanna

Broarne sa...

Hej
Det var ett riktigt bar klpii det där med lådorna. Superfina.
Annmarie

Broarne sa...

Hej igen
Jo jag ser att du har en liten lista över nät-butiker. Kan man få vara med där med http://www.broarne.se ?
Det är vår nystartade nätbutik med inredning, då skulle jag bli så glad!!!
mvh
Annmarie

Stina sa...

Jo gumman,. Jag har öppet i sommar.:-) Kramis