torsdag 22 maj 2008

Godmorgon!

Jag hade egentligen tänkt göra ett inlägg i går kväll, precis som jag brukar, men mitt huvud värkte och bultade så att det bara var till att lägga sig.
Så vid sju-snåret la jag mig i sängen och drog en kudde över huvudet.
Den oäkta maken som kommit hem från Borlänge kom in och drog snällt ner rullgardinerna åt mig...
Efter en lång natts sömn borde huvudvärken vara försvunnen...men icke sa nicke!
Det blir med andra ord en lång plågsam dag även idag om inte värken ger med sig.
♥♥♥
Igår hade vi regn här hos oss.
Det kändes så där måttligt kul att åka fram och tillbaka till dagis med killarna på cykel.
Mistluren hade dock lugnat ner sig och lät nu bara som en elmojäng med taskigt batteri- lite gnälligt men ingen vidare styrka ;)
♥♥♥
Trots det dåliga vädret var jag tvungen att stanna till och ta ett foto.
Det är såna här utsikter som får mig att stanna till i tillvaron och bara insupa atmosfären.
Lugnet runt omkring.
Det är så vackert!

Dottern följde med för att hämta grabbarna och vi passade på att smita in och köpa curry till kvällens mat.
Vi smet oxå in en sväng i den ganska nystartade butiken som säljer blommor och inredningsdetaljer.
Där har tidigare varit djur- och fiskeshop och jag har aldrig varit inne i lokalerna.
Kan säga att det var tur att jag inte hade "stora plånboken" med för där fanns de ljuvligaste av ljuvliga saker som bara skulle må så bra av att få flytta hem till mig...
Men då skulle vi åter få det problemet att någon eller kanske tom några av mina familjemedlemmar skulle tvingas flytta ut:)
Jag tog en bild inne i butiken.
Tyvärr blev den lite suddig men ni ser nog vad som tilltalar mig mest...
Den stora ljuslyktan♥♥♥


Köpte med mig en liten skylt hem.
Tycker den är söt och väntar med förhoppning på att den ska slitas av väder och vind och få ett lite mer slitet uttryck.

Skylten tryckte jag ner i en av mina pensékrukor på entrétrappan.
♥♥♥

Som ni ser är blommorna dränkta med regnvatten.
♥♥♥
Jag köpte oxå med mig en liten present till min farmor.
Hon gillar fjärilar och denna kommer passa utmärkt i hennes kök:)


Jag köpte en liten sak till men den återkommer jag till i nästa inlägg.
Ha en bra dag på er!
Kram Annica



16 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jobbigt med värk - hoppas den ger med sig.

Vilken vacker skylt du hittade.

Kram Maud

Helena Sjögren sa...

Hallå halllå , skönt att mistluren lugnat ner sig . Då behövde du inte ta till mina knep ...
Men du vilken vacker välkommen skylt och så praktiskt att kunna sticka ner den i en kruka så där...

Hoppas nu att din huvudvärk ger med sig i dag så du kan skriva vidare på uppsatsen . Kram kram

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Usch vad det är jobbigt med huvudvärk..och att vakna med den kvar :(

Jättefin skylt!!!

Japp, vitpigmenterad olja, det är kann det :) Prova, du kommer inte bli besviken (om du nu inte gillar färgen som tryckimpregnerat har)

Kram vännen,
Mia

faster atta sa...

Mmm, där brukar jag oxå titta in ibland och drömma mig bort. Alltid får ju något följa med hem... ti-hi... Oturligt för min make så kommer jag inte att ha samma leverantörer i min lilla butik så jag kommer fortfarande att handla!

Malin sa...

Bara älskar "ängsbilden", önskar jag bodde "på landet" ibland eller rätt ofta =) Kram Malin

faster atta sa...

Stora premiören blir till hösten men jag kommer att smygöppna innan, man jag kan skicka en liten viskning till dig då det är dags... ti-hi..

Vecka - Vecka sa...

Huvudvärk är inte trevligt..
Du kan skicka lite regn hit om du vill! Här skulle behövas lite..så jag slapp vattna rabatterna..
Fina fynd! Jag gick också och fyndade idag, trodde jag.. Ja, eller fynd var det, men det blev nog dyrare än vad jag väntat..
Kram,Lotta

Sara sa...

Fin fin skylt du köpt. Förstår att du vill ha ljuslyktan, den var jättefin.
Kram Sara

Living by Milla sa...

Åh, vad fin skylten är, den skulle passa bra till min lykthängare ! ;)

Hoppas att huvudvärken ger med sig, jobbigt !!

kram på dig !
Camilla

Maria sa...

Vilken vacker utsikt!!
Hoppas att huvudvärken släppte!
Tack för besök hos mig, välkommen åter!

Anonym sa...

Ja, jag håller med.....STORA lyktor är najs...

Det var en massa fina saker där...
gillar din skylt som du köpte....
hoppas huvudet mår bättre

kram Nina

IKT i min vardag sa...

Sån huvudvärk är inge vidare...hoppas att den lagt sig vid det här laget.

Vilka vackra omgivningar ni verkar ha, underbar ängsbild.

Den skylten var superfin!!

Kram

Stina sa...

Mycket fint!

Ta hand om dig fialotta! Kram Stina:-)

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att "mistluren" lugnat ner sig. Tänk att du hittat en ny butik med härliga saker, det brukar vara farligt för ekonomin.

Krya på dig!
kram Ullis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej goa du...vilen blomsterprakt du bjussar på!! Älskar syrener ju!! Speciella barndomsminnen till dem!!!!! Söt skylt med ju!!!

<3MASSOR AV KRAMAR MILLAN<3

Pikiteniang Swefil sa...

Allting Ni gjorde är verkligen FINT! så du vet. Ge många kramar till maken eftersom han är handig! *fniss

Ungarna är underbara, eller hur? Hoppas din idée med däcket kommer att uppfylla.

Ha en skön kväll!
//chie

Kom förbi till min svenskblogg stället. Den handlar om inredning och annat...
http://richiesliv.blogg.com