söndag 25 maj 2008

God kväll...

Oj vad helgen gått fort!
Antar att ni precis som jag njutit av helgen.
Här har varit vackert väder och vi har utnyttjat tiden väl:)
♥♥♥
Gårdagen svischade vi runt i bilen en hel del.
Var inne i stan och jagade utemöbler.
Ja, vi tittade och försökte enas om vad vi ville ha på vår altan och på vår balkong.
Vi tog inget beslut om v i l k a möbler vi ska köpa men beslutade iallafall att fundera på vissa alternativ.
Det enda som följde med oss hem var en ny studsmatta.
Vi har en mindre sedan tidigare och den är otroligt populär så bestämde oss för att köpa en till- en större med skyddsnät.
Kvällen ägnades åt att montera studsmatta och sedan var det ju Eurovision song contest på tv.
Jag har ju dragits med huvudvärk ett gäng dagar så jag gav upp efter ett tag och la mig...
♥♥♥
Jag som kom i säng tidigast igår var uppe tidigast i morse och passade därför på att lyxa lite så här på mors dag :)
Kröp ner i ett varmt bad och njöt en stund innan frukosten intogs på trappen på framsidan där vi har morgonsol.
Med senaste "Allt i hemmet" kändes det som en riktigt bra start på dagen!
När resten av familjen vaknade till liv blev det till att montera skyddsnätet och inviga studsmattan.
♥♥♥
Ni som tidigare läst min blogg har ju fått höra om vår altan.
Idag började vi riva.
Ja eller vi och vi.
Den oäkta maken fick stå för rivandet medan jag fixade med annat.

Alla de röda partierna är nu borttagna.
Anledningen är att de vita stolparna är murkna.
De som bodde innan oss har fuskbyggt altanen...*suck*
Vi har iallafall bestämt oss för att ta bort "staketen" runt om och istället bygga trappsteg.
Jag fick oxå en idé om att bygga ett litet däck till bredvid grillen.
Vi får se om den tanken faller gubben min i smaken;)
♥♥♥
På altanen har vi ätit dagens middag men vi har oxå firat med mors dags-kaka som jag bakat till mig själv;)

♥♥♥



Kladdis och hallon...
Mums!

♥♥♥

Dottern uppvaktade med ett hemgjort arrangemang:)

♥♥♥


Vår femåring älskar att cykla och passade på att ta sig en sväng på gräsmattan.
Lillebror och han leker i lekstugan och just nu är han på väg till jobbet med ryggsäcken på ryggen.

♥♥♥


Det lilla bordet är flyttat närmare lekstugan så att barnen kan leka även där.

♥♥♥

Lillebror väntar på att storebror ska komma hem från jobbet...
♥♥♥
Kvällen avslutades med att alla barnen och pappa lirade en innebandymatch på gräsmattan medan mamma putsade köksfönster.
Klockan åtta var det slutlekt och de minsta skulle borsta tänderna och komma i säng.
♥♥♥
-Jag vill inte till dagis imorgon.
-Jag vill inte sova.
Tre hundradels sekunder efter att lillebror utalat orden har han somnat...
Nu varvar jag ner efter en härlig dag.
En kopp te.
Jag vill inte till jobbet i morgon.
Jag vill inte sova...
Undrar hur lång tid det tar innan jag somnar;)

♥♥♥
Kram Annica


17 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken intensiv helg - ni han med mycket.

Så rar liten hammock barnen har!

Kram Maud

Vecka - Vecka sa...

Haha, snabeldrake! Har jag aldrig hört förut!
Härligt med ungarna som leker! Så sött att den större åker till jobbet! Minns så bra alla lekar jag och mina syskon hade som små - barndomen var underbar!
Glad morsdag, hoppas du kan sova inatt!
Kram,Lotta

annette sa...

Verkar som om Du haft en intensiv men väldigt bra helg, kul lek Dina barn har för sig, verklighetsanpassad lek kan man säga, att Du missat Färgargården är ju ingen katastrof, Du har hunnit med så mycket annat,och vilken smarrig Mors dags Tårta Du bakat.

Ha en bra start på veckan!

Kram //annette

Sara sa...

Åh ni verkar ha haft en underbart rolig helg, hunnit massor. Ha en fin vecka.
Kram Sara

Lilla Blanka sa...

Hej!

Åh det var inte kul...att ni åkte på ett fuskbygge..men det kommer nog bli fit med trappa..vi har gjort så runt nästan hela altanen, och är jättenöjlda. Man kan sitta på trappstegen, vilket jag har gjort nu ett par mornar och bara njutit av morronsolen :)

Kladdkaka..de har jag också gjort idag ;) Lilla sonen bönade o bad, så då fick det bli en såklart :)

Kram
Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Du har vrkligen haft fullt upp. Hoppas att du hunnit njuta tillräckligt mycket. Det lät underbart med furkost på trappan i solskenet.
Nu får vi hoppas att ni får ordning på altanen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Crazy and Daisy sa...

Du verkar också ha kreativa och lekfulla barn!!Kul!!Precis som det ska vara. Åh, jag vill också äta frukost på trappen, håll tummarna för sol här i morgonbitti.

Kramis på dig

Helena Sjögren sa...

Oj vad ni har hunnit med. Ser att ni kollat utemöbler , bara för Annica att övertala mannen att hennes val är det bästa eller ?!


Ha det gott vännen kram kram

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej hopp!

Vilken skön morsdag du verkar ha haft. Härligt med fint väder och trädgård...barnen som leker.

Tacks så jätte mycket för hjärtat. Ett vitt hjärta det passar mig verkligen...hihi

Ha det så bra!

många kramar
Anna

Stina sa...

Här jobbas det minsann. Inte dåligt. Ha en bra kväll gumman. Kramis

Karin i Villa Grå sa...

Det låter som att din helg var rätt underbar, tycker jag. Den där stolpen/pelaren såg ruskigt läskig ut :-O

Har ni en minihammock till barnen? Wow, en sådan vill jag ha här också! Fast mina barn är ju inte så små längre, jag glömmer liksom bort det (och drömmer om fler barn trots att jag vet att det inte kan bli så). Tur att det finns större hammockar också ;-)

Ha en bra ny vecka!

Kram, Karin

faster atta sa...

Ops, vilken uslig stolpe ni har på verandan! Kommer ni att få byta ut alla? Förstår att det känns tungt, man tror ju liksom att folk är ärliga. Hoppas att det blir fint nu när den oäkta maken fixar!

karofina sa...

hej vännen, ville bara tacka för din omtanke och för ditt underbara hjärta :) åh vad förvånad och glad jag blev, inget man räknat med direkt ;) den har redan fått sig en fin plats i köket så jag tänker på dig varje gång.
hoppas ni får nån ordning på verandan, kommer bli fint sen när allt är över.
puss o kram!

Elzie sa...

Vad du berättar härligt!! Och vilka "fina" bjälkar det var på er altan då. Inte roligt med fuskbygge. Men det blir nog snyggt med en trappa runt den.
Nej, vem ville stiga upp i går morse. Jag har bara mig själv att tänka på så jag låg till 10 över 6 men sen var det bara att stiga upp (annars hade väl gubben puttat mig ur sängen *s*).
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Södralycke sa...

Låter som du haft en skön morsdag!(och intensiv helg :))

Kommer att bli jättefint när ni får ordning på altanen!

Ha det gott, kram Johanna

Linda sa...

Vilken hektisk helg! Ni verkar ha hunnit med en del! Må så gott och ha en trevlig vecka! Kram Linda

Helena Sjögren sa...

Hello honey !!!
Liten utmaning hos mig om du hinner med mellan allt uppsats skrivande :) Kram kram