fredag 2 maj 2008

Grå och trist fredag...

Eller kanske är det inte så illa.
Jag menar...
Att få krypa upp framför den sprakande brasan med en kopp gott te (eller kanske ett glas vin för er som nyttjar denna dryck), kanske med trevligt sällskap eller en härlig inredningstidning.
Det är inte helt fel utan
Livet är ju lite vad man gör det till...

Dagens väder var iallafall perfekt för bilåkning.
Vi har varit ute på en liten "miniturné"...
Det blir lätt så när vi ska ut och fara.
Egentligen skulle vi till svägerskan med familj men de blev sjuka.
Vi var dock inställda på en resa så istället gav vi oss iväg till Stockholm för att hälsa på mina farföräldrar.
Där fikade vi och så utmande barnen sin "morfarmor" på Lopp-spel vilket hon självklart ställde upp på!

Hon är verkligen underbar min farmor! (Ja farfar också för den delen) De älskar verkligen när vi hälsar på och njuter av att leka med sina barnbarnsbarn.

Och barnbarnsbarnen - de älskar sin morfarmor och morfarfar tillbaka...

DET är så härligt att se!!!

(På bilden som tog i somras på äldste sonens födelsedag ses Farfar och Farmor)

Som vanligt när jag besökt min farmor har jag en del roliga saker med mig hem i bagaget.

Dessa saker visar jag en annan dag!

Efter Stockholmsbesöket for bilen vidare mot Strängäs kommun där vi skulle övernatta hos en barnkamrat till min oäkta make. Jag har även jag känt barndompolaren i mer än 15 år så han räknas även som min vän och vi har många roliga minnen ihop...
Där bjöds det på middag och en och ett glas gott att dricka. Jag fick mig till och med en härligt krämig latte innan det var sovdags. Efter morgonens frukost bar det iväg till en sportbutik i närheten där en annan god vän jobbar. Jag hittade ett par perfekta dojjor till mig och maken och dottern lyckades fynda ett par var även de. Lillplutten fick en extra liten innebandyklubba:)
DÅ blev han superduperglad för han var den enda familjemedlemmen som inte hade en egen!
Efter det blev det en sväng förbi svärpäronen innan vi till slut hamnade hemma i Östergötland igen. Helst hade jag velat stanna på några av de alla loppisarna som dök upp längs vägen hem. Men jag hade ju en läkartid att passa...
Idag har jag inte en enda nytagen bild att bjuda på. Kamerabatteriet dog lagom till vi skulle åka... Visst är det väl typiskt!?!
Ha en skön helg på er!
Vi ses kanske i helgen:)
Kram Annica

17 kommentarer:

Sara sa...

Hej
Vilken härlig turné ni varit ute på. Har du några bra tips på loppisar här i Östergötland. Känner bara till de runt Vadstena. Ha en fin helg.
Kram Sara

sand mellan tårna sa...

Tack för titten hos mig, nu tittar jag in till dig! Vad bra att du ej klickade upp bilderna.....haha!

Trevlig helg!

Kram L

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig släktrunda ni varit på!
Ni har dem ju som lagom utspridda.

Kram Maud

ColonialEast sa...

Hejsan! Ville bara kika in och önska trevlig helg! Härlig släktrunda som sagt! KRAM!

Nettan sa...

Jisses här har det åkts bil kan jag lova ;0).
Visst är det kul när barnen får träffa sina " äldre " släktingar!
Mina barns klasskamrater har alltid stirrat med stora ögon när dom sagt, att dom varit hos GammelFarfar & Farmor på fika..*fniss*. Dom vet inte vad det är ???
Tyvärr gick ju Gammelfarmor bort nyss, men G.Farfar är 98 & vi hoppas han inte kilar vidare än..;0)
Ha det gott i Helgen..
Kram Nettan

Södralycke sa...

Låter som en trevig runda hos släkt och vänner!Då gör det inte så mycket att vädret inte är topp :)

Trevlig helg!
Kram Johanna

Livet och träning sa...

Vilken härlig tur ni verkar haft!!
Det är så typiskt att det ska vara något med kameran när man ska iväg.
Trevlig helg.
Kram y.

Katta sa...

Ja men det var ju verkligen en liten turne ni var ute på. Kul att träffa lite gamla bekanta så. Håller med om att tråkigt väder kan göras nåt mysigt av. Just det om det är ruggigt, tända några ljus och ett glas gott rött, mysigt ju.Måste ju gratta din kisse i efterskott med. En femtonåring minsann hoppas det smakade med tonfisken. Kram från Katta

lottens vita och gröna sa...

hallå, det kan man verkligen kalla turné så många ni hunnit träffa, vad mysigt! varmkram lotten

tre nyanser av vitt sa...

HEJ
Kul att hitta till din blogg. Visst är det skönt att ta en tur med bilen när allt annat känns tråkigt.
Kram Marie

Sara sa...

Hej igen

Det finns en loppis mitt emot Brunneby säteri på vägen mot Borensberg. Den är öppen 10-15 lö, sön. Sedan vet jag att om man åker till Vadstena och sedan mot Ödeshög så ska det finnas loppisar. Runt Borghamn vid Omberg och runt. Sedan finns ju Vadstena antikt, där har dem mycket fint, lite dyrt dock.
Sara

Broarne sa...

Hej
Superfina dörrar i inlägget längre ner. Åh vilken fin färg på katten, jag ska på kattutställning i Vadstena i morgon, med min 2 katter. Ikväll ska de bada...inte så kul...:o)
Annmarie

Stina sa...

Det där låter mysigt det. Kramis :-)

Svenska inredningsbloggar sa...

Åå låter som en mysig turne ju..härligt att barnen har dem kvar än!!!!!

kram millan

IKT i min vardag sa...

Trevligt med släkt-turné! Hoppas att helgen fortsätter att vara både mysig och trevlig!

Kram

karofina sa...

Du måste har haft en trevlig början på helgen! :)
Klart du får lista mig, har redan gjort det med dig! :)
nu önskar jag dig en skön kväll och kanske blir det lite sol i mån (iallafall skulle det bli det här i småland)
kram karro!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Låter som en härlig turné ni varit på!!!
Och loppspel... det gillade jag som barn....

Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kram Hanna