torsdag 22 maj 2008

Good evening my friends

Idag tänkte jag bjuda på några saker som jag tycker är vackra och som gör mig glad!
Vi börjar här hemma i huset och så vandrar vi backen ner mot havet.
Egentligen hade jag ju lovat att visa vad jag handlade igår men jag kom på att jag glömt att fota mitt inköp och jag orkar bara inte springa runt ett varv till...
I fönstret står en lycklig lotta som jag, trot eller ej, faktiskt lyckats hålla vid liv jättelänge. Jag är annars expert på att ha ihjäl dessa då de kräver frekvent vattnande...
Vacker är den iallafall med sina mörkt rosa blommor mot det vackra gröna.
Ute på trappen står mina pensé-krukor som jag visade i mitt förra inlägg.
Om du passerar dem, travar nerför trappen och går ut genom stora grinden så har du dessa underbara blomster till höger.
Syrénerna har redan börjat slå ut och doftar ljuvligt...!

Sväng till vänster och kika in en sväng över grannens staket.
Där ser du en blomsterrabatt som blir finare och finare för varje dag som går.

Fortsätt en bit nedåt backen och du hittar gatans trädgårdsentusiaster.
När man än tittar ut så är de där och påtar.
De gräver, rensar och planterar.
Dammen porlar så härligt...



Fortsätt ännu en bit till ner i backen...
Grindstolparna har gapat tomma en tid och jag har gått och spanat och spanat och hoppats och hoppats.
Och nu är den äntligen på plats!
Jag tycker den är jättefin och drömmer om en liknande...


Precis i slutet av backen, innan jag svänger över vägen till busshållplatsen så sitter denna grind.
Inte alls så där ny och vit.
Men jag gillar den!


Ja, det är något visst med allting som finns omkring oss.
Idag var det dessa saker som fastnade på min näthinna och i kameralinsen.
Imorgon ser jag skönhet i andra saker omkring mig...



Slutligen vill jag berätta att jag fått en utmaning idag.
Den ligger i min andra blogg Galen i inredning om du är nyfiken på att läsa lite mer om vem jag är:)

Hej och kram
Annica



11 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, vilken härlig promenad vi har haft, skulle nog vilja gå tillbaks till din underbar trädgård, vilka härliga rabatter! visst är den här tiden underbar, så späd grönska och ljuva dofter!

ha en underbar helg! varmkram lotten

Sara sa...

Hej
Vilken härlig promenad, mycket fint att se!
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Härlig promenad du gjort. Du är flitig som har två bloggar.

Ha det! kram Ullis

karofina sa...

man kan ju inte bli annat än avis när det ser ut så... måste ta upp jättemycket tid!! tänk allt ogräs!! ;)
kram!

Living by Milla sa...

Vilken mysig rundvandring du bjuder på, kul idé´!

Det är en ljuvlig tid nu..tänk på allt underbart vi har framför oss !
Mina pioner växer så det knakar med stora knoppar som sväller och tulpanerna är redan överblommade.

kram på dig!
Camilla

Katta sa...

Mycket fint jag missat här. Tack för styrkekramen den behövde jag. Har varit med min son på barnsjukhuset i en dryg vecka han har haft svåra infektioner i kroppen och vatten i lungan och hjärtsäcken. Men i eftermiddag skrevs han ut och är relativt bra nu.Såå skönt att vara hemma i verkligheten ochbloggvärlden igen. Kram Katta

annette sa...

Verkligen en underbar rundvandring bland väldigt mycket fina ting, börjar man bara tänka i dom banorna så finns det så otroligt myckert vackert omkring oss.
Var ikväll ner vid Ostindiefararen och hade en underbar kväll, finns kort på bloggen.

Ha det så gott!
Kram //annette

Stämningsfullt sa...

Härlig och vacker promenad det där :)
Kram!

Helena Sjögren sa...

Tack för promenaden , skönt med motion utan att behöva anstränga sig , ha ha ha. Undra om jag gjorde av med många kalorier ? ;)

Här har jag fått tokspel på blogger som inte alls vill samarbeta med mig , så kan det va ..
Ha en underbar helg i din vackra blommande trädgård , se nu till att ligga där i vilstolen hela söndagen å låt dig bli umpysslad ordentligt på mors dag ! Kram kram

Stina sa...

Så härliga bilder. Skönt att sommaren är här. Bara man inte svettas ihjäl så...Puss

Hannele på Hisingen sa...

Mysig promenad.