söndag 4 maj 2008

Första gången

Trots att fröken Annica var riktigt irriterad på sin oäkta make
(som lovat åka med till Bauhaus för att köpa färg och lite annat för att kunna fixa i trädgården och sedan bara inte kääände för det)
redan i morse, blev det en hyfsad dag.

Solen var med oss redan på morgonen och har sedan snällt följt oss genom dagen.
Några regnstänk kom det men dem kunde man nästan räkna på händernas tio fingrar.


Det blev premiär för att klippa gräsmattan idag.
Jag äääälskar doften av nyklippt gräs:)
Premiär blev det även för att hänga ut tvätten som snabbt torkade i sol och vind.
Häääärligt det med :)



De vita sofföverdragen är nu tvättade och jag skulle gissa på att de åker på inom några dagar :)

När jag står och hänger tvätt har jag utsikt över vår matkällare och detta träd som jag bara inte kan bestämma mig för om det ska få stå kvar...

Jag är inte särskilt förtjust i tujor och enar...hmmm...men jag kan ju inte såga ner alla träd på tomten heller...

Får fundera vidare på detta...

Ägnade mig istället åt att riva upp det murkna kantbandet vid lilla grinden.
Här planerar jag att lägga lite ny jord, plantera nya växter och lägga lite snyggt grus.
(det var lite sånt jag skulle köpa på Bauhaus...hrrrmmm)



Som ni ser blev det en rejäl hög med bråte att frakta bort!


Kanske en och en annan nu funderar över vad det blå bandet gör på grinden?!
Vi har småbarn och vill inte ha dem överkörda när de sparkar ut en boll på vägen och sedan springer för att hämta den. Så vi löste det på detta sätt.

Inte så snyggt men väldigt praktiskt!! :)

De små barnen håller sig på insidan av grinden och några av oss lite större människor får traska ut genom den stora grinden för att hämta förlupna boller...

Nu blir det bara grönare för var dag!
Härligt!
Barnen spelar fotboll och bandy och så hoppas det en del på studsmattan.


Altanbordet är vårt gamla slagbord som jag målade om förra sommaren.
Runt det står en massa udda stolar.
Tänkte att de ska få sig en släng färg i sommar.

Vit kanske?
*fniss*

När jag ändå är igång och målar får jag nog ta lite runt fönstren på huset med.
Upptäckte att vårt ena fönster såg ut att vara i behov av lite ny färg iallafall...



*Puh*

Nu orkar jag inte göra mer ikväll.
Trots att det ser ut så här på framsidan...
Planteringsjord samsas med innebandyklubbor och allehanda saker...

Jaja, det är en dag i morgon oxå!

Nu tar jag en promenad med maken och barnen!
Ha en skön kväll!

Kram Annica








11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Ibland kan man bli riktigt irriterad på sina respektive. Jag hade tänkt att åka till Rättvik på marknad i fredags, men så ville mannen med och tyckte vi skulle åka på söndagen. I morse säger han att han inte känner för det. Grrr. Han blev tillslut tvungen att följa med ändå. Vem var det sedan som handlade mest?
Att måla har jag tränat mycket på de senaste dagarna, jag ska heja på dig när det blir din tur.

Kram Ullis

Livet och träning sa...

Åå visst är det härligt när man kan hänga ut tvätten,den luktar så gott.
Vi har också kilppt gräset för första gången idag det luktar också så gott,underbart att få lite försmak av sommaren.
Hoppas att ni hade en skön promenad.
Kram y.

lottens vita och gröna sa...

hallå annica, ibland har vi med olika mål med dagen här hemma...jag vill greja och tommy inte, morr! gud vilken fin grind! kan du inte formklippa din tujja, jag tycker den är urfin!
varmkram lotten

faster atta sa...

Vilken inbjudande trappa ni har till entren!!! kan tänka mig att det är härligt att sitta där och bara mysa !

Pst.... nu har du mail...

Living by Milla sa...

Det är såå trist när det inte blir som man planerat !

Vi(läs mannen) klippte också gräset igår.. för andra gången i år, det växer på bra, för bra! :)

Ha en härlig vecka 1
kram Camilla

Gårdsromantik sa...

Visst går allt mycket låttare när solen strålar!
Härligt att kunna klippa gräset - här lär det dröja.
Smart med bandet!

Ha en bra dag! Kram Maud

Helena Sjögren sa...

Härligt att få hänga ut tvätten , ja visst. Det luktar ju såååå ooootroooligt gott !!! Här hemma får jag än så länge hänga dottern´s tvätt inomhus då hon är pollen allergisk, men om en månad typ så får även den komma ut på torkvindan.

Ja de männen ... Vad ska man säga ? Inte allt för ofta som de vill samma som en annan kanske ??!!

Go start på veckan önskar jag dig .

Vecka - Vecka sa...

Vad tråkigt att du inte kom iväg till Bauhaus..Visst är det härligt med allt fixande i trädgården! Jättefin trappa ni har! Vi ska bygg altan i sommar, och en sån trappa skulle inte vara allt för fel..

Ha en skön vecka!
Kram, Lotta

Broarne sa...

Hejsvejs
Jo här är det dax att klippa gräset också, så fort det går när det kommer lite regn...
Annmarie

Sara sa...

Hejsan
Vad mycket härliga utebilder du visar.Vi klippte också gräset igår, härligt! Kika in till mig så har du en utmaning!
Kram Sara

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Den här årstiden är bäst. Grönt så man nästan får ont i ögonen. Träd och blommor knoppas. Vi har klippt gräset för första gången idag, sen blir det inte lika roligt att klippa, första gången är bäst.
Ha de gott//Marie