fredag 30 maj 2008

Oj!

fort en arbetsvecka kan gå!
Igår var det måndag-idag är det fredag...ja det är så det känns.
Jag har varit ganska osynlig vad gäller inlägg under veckan men har försökt titta in till er alla vid något tillfälle.
♥♥♥
Jobbet tar mycket tid just nu.
Håller på och avslutar en massa arbeten innan terminen tar slut.
Fyrorna har redovisat om olika kemister och deras upptäckter.
Femmorna har kopplat elektriska kretsar.
Sexorna jobbar med eget arbete.
Vi håller dessutom på och packar ner allt materiel från salen i kartonger.
(Salen ska bli fritalokal till hösten och jag byter skola.)
Lägg sedan till allt det roliga som utflykter, teaterpjäser och friluftsdagar som oxå det ska hinnas med...
hmmm plus mina studier!
Inte undra på att jag slocknar pang bom i samma sekund som jag lägger huvudet på kudden.
♥♥♥

Ute har sommaren fullkomligt exploderat!
Med temperaturer på över tjugo grader går det inte att göra annat än njuta.
Och överallt blomstrar det.
Hundkex och lupiner.
Me like! :)
♥♥♥
I helgen väntar grillfest och så ska vi fixa lite i trädgården.
Barnen tjatar om att vi ska plocka fram poolen så det får vi nog oxå ta tag i:)
♥♥♥
Ha en fantastisk helg!
Kram Annica

8 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallojsingen annica! maj är det ljuvaste månaden tycker jag, men allt har förmågan att totalhopa ihop sig, det är ju en del att springa på, picknickar och avlutningar om vart annat, jättekul men man vill ju bara sitta och njuta av allt so händer i naturen med! ha en underbar hleg! kramilikram lotten

Fru Sirlig sa...

Visst är det mycket som man vill hinna och ska hinna med så här års.Härligt att du snart får njuta av ett "sommarlov"!;)
kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej du goa!!! Nu är jag här igen!! Japp, här har med tagits fram poolen...oj så det badats idag...sååååå underbart väder ju!!!!SOMMAR!!!!!!!!!!
Ha en uuunderbar helg!!
Kram millan

Gårdsromantik sa...

Visst är det en intensiv men rolig period på skolan. Vi var på den årliga "herrgårdsvandringen".
Jag berättar om den i nästa inlägg.

Så skönt det är när värmen har kommit - äntligen!

KramMaud

Katta sa...

Men pluggar du själv med mitt uppe i allt? Förstår att du slocknar då.Det är ju verkligen mycket som ska hinnas och göras presis nu innan skolan slutar och sen är det midsommar och sen.... Det är ju roligt med mycket som händer men klart att det är jobbigt med man måste ju få vila nån gång med för att orka.Ja dax att plocka fram poolen nu för de som kan, skulle vilja köpa en med men de ska göra om hela vår innergård i Juni så det är nog ingen mening men vi har en plaskdamm inte långt ifrån oss vi kan gå till i stället.Ha det så gott på grillfesten, kram Katta

annette sa...

Du är helt otrolig Annica som hinner med allt,och Du verkar också orka med allt på ett positivt sätt, hoppas Du får njta lite av Ditt snart hägrande sommarlov.

Ha en fortsatt trevlig Helg.

Kram //annette

Sara sa...

Hejsan

Visst är det så att det är mycket annat nu, man sitter inte framför datorn när det är så här fint väder. Ha en fin söndag!
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Viist är det härligt just nu, men jag förstår inte att det alltid blir så mycket som ska göras på en och samma gång. Titta in til mig så får du se något kul.

Kram Ullis