söndag 18 maj 2008

Seg söndag

Morgonstund har guld i mun brukar man väl säga...
Så kändes det inte i morse när jag vaknade.
Efter en ganska usel sovnatt ville jag bara dra täcket över huvudet igen.
Speciellt när jag såg det trista vädret.
Regn...


Killarna skötte sig själva så vi fick chans att dra oss lite innan det var dags att kliva upp.
Då kändes det som det trots allt skulle bli en riktigt bra dag.
Plockade fram frukost och njöt av att kunna välja mellan hur många pålägg som helst. (Vi var ju och storhandlade igår...:)


Efter frukost städade vi och röjde undan. T fick ett ryck och röjde undan på barbordet som av mig kallas bordet som gud glömde...det är nämligen lite av en skräckupplevelse att se hur mycket krafs som får plats där...


Efter lunch skedde dagens stora händelse.
Något som jag längtat efter i några veckor.

L O P P M A R K N A D...


Ortens scouter sålde textilier, glas och porslin, möbler, böcker och annat "krafs."
Själv letade jag skatter :)


Mitt första fynd blev en liten dalahäst.

Jag är jätteförtjust i dalahästar och hade som liten tös en stor blå dalahäst att "kloppa" omkring på hemma hos mina farföräldrar...
När vi kom hem ställdes den genast tillsammans med polarna...
Det är minstingen som är ny och 15 kronor fick jag ge för den.



Fynd två hittade jag på samma bord.
En söt ljusstake med spegel.
Sliten look tilltalar ju mig så den fick följa med hem!

Och vad är nu detta?
Slitet och fult!
Men ändå en riktig skatt för mig som gillar att måla och göra gamla saker som nya.



För 40 kronor blev den gamla skolbänken min och t.o.m den oäkta maken tyckte det var ett bra köp!

Jag tror han gillar när jag håller på med mitt terapiarbete...då har jag ju ingen koll på vad han gör *skratt*


Och så mitt sista inköp för dagen.
Ett bord som med sitt utseende tilltalade mig.
Jag gillar de smäckra lite utställda benen.
Var jag ska ha det?

Inte en aning...

Maken ställde den frågan och jag sa som det var, men han lät mig köpa det ändå *fniss* (Ja det är inte så att han bestämmer vad som köps och inte, men jag vill ju att han ska vara delaktig...)

Ber om ursäkt för den taskiga bildkvaliteten!
Kamerabatteriet ligger på laddning och jag bara kände att jag måste lägga upp detta på en gång!
Så jag fick ta till mobilkameran...

Nu ska jag fixa till lite mat till barnen.
(De sitter lugnt och snällt och tittar på film som de köpte på loppisen.
Lucky Luke-filmen och en till som jag inte minns vilken det var gick på 5 kr tillsammans:)
Maken min är på innebandy-möte.
(Trodde det skulle bli tji-innebandy nu när säsongen är över...
men tji fick jag)

Kram Annica

PS. Dottern fick sig ett riktigt äventyr igår. Hon drullade i från kanoten när hon skulle hjälpa en kompis som trillat i. Skorna är dyngsura och lär inte torka förrän till juli:)

25 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Det verkar ha varit en bra loppis. Skolbänkar brukar vara dyra, 40:- är ju ingenting. Jag har massor målarjobb men måste prioritera min uppsats.
Kram Sara

IKT i min vardag sa...

Lyllo dig som fått tag i en skolbänk så billigt! Även dalahästen var ju fyndpris!! Bra loppis och bra dag med andra ord!

Nä, om getingar tycker vi INTE! ;-)

Kram :-)

Gårdsromantik sa...

Så många fina fynd du gjort - skolbänken blir nog jättefin.

Är du sugen på att tävla så kika in hos mig. Jag firar 10000 besökare snart och lottar då ut lite inredningting bland er som lämnar kommentarer.

Kram Maud

Anonym sa...

fina fynd du har gjort....
visst är det kul när man får så mycket fint för en liten peng....

Man känner sig rik...

Tack för alla dina fina texter som du skriver hos mig...dom värmer verkligen..

kram Nina

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen! gud vilket fynd med skolbänken, såååå fin! kul att samla dalahästar är fina!
hälsa dottern att hon var himlans hjältemodig igår! varmkram i rusket lotten

Nettan sa...

Men vilka fynd du gjort & den där skolbänken va ju hur " billig " som helst =0)
Ha det gott.
Kram Nettan

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka fina fynd du gjort. Jag har också en dalahästsamling. Just nu ligger den i en låda. Kan inte bestämma mig var jag ska ha den. Lycka till med allt målningsjobb!
kram Ullis

karofina sa...

kul att höra lite vad ni har haft för er en dag som denna :)
måste bara fråga, vad ska du ha skolbänken till? kanonfynd i vilket fall som! :)
om 5 dagar smäller det, den 24:e! då blir jag nåns fru!
puss o kram!

Anonym sa...

hej gumman!! vilken dag du verkar ha haft, men vilka fynd du gjort, skolbänken är ju toppenfin!!!
jag tycker det är så kul att shoppa när man bara gör av med några hundringar :)

jag hoppas verkligen att tavlan kommer att bli ok. man måste ju tro på sig själv. nu funderar jag mest på hur jag ska få in datumet i tavlan, och om jag ska ha med datumet?? hrrmm..

hoppas allt är bra med dig annars :)

stor kram sara

ps. de har MASSOR med toppenfina klänningar på ellos, så skynda fynda :) den första klänningen kostade 499 och den andra 249. fynd!
tack för din fina ord hos mig. :) ds.

Living by Milla sa...

Men jösses , vad du har fyndat på bra ! ;)
Skolbänken var verkligen ett kap och den blir nog såå fin i...vitt?!!

kramkram!

Livet och träning sa...

Så roligt med lite loppisfynd.
Vilken härlig samling med dala hästar du har.
Ha en bra dag
Kram ylva.

faster atta sa...

Oj, så mycket fynd du gjort!! Gillar lampetten!! Synd att vi missade detta, hade planer på att åka dit men det blev plantering av syrénhäck istället...

Helena Sjögren sa...

Släktingar i Dalarna , jag med ... Mannen härstammar därifrån , japp han är en mas ser du.. Å så blev han fast i Närke , det är ju underbart !
Skönt att du kunnat slitit dig lite från uppsatsen , välbehövlig paus antar jag. Många fynd du gjort.
Ha det gott vännen !

Stina sa...

Vad roligt det är när man hittar fynd. Jag skulle ha öppnat loppisen, men det är inte gjort ännu. Puss

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

En charmigt nött skolbänk för ynkliga 40 kronor är ett riktigt fynd, det är bara att gratulera!

Här har jag också en hel del prylar som jag inte vet var de ska vara, men sådana bitar faller ju på plats så småningom. Så länge man undviker det värsta hamsterbeteendet och börjar samla på sig ALLT är det väl lugnt... ;-)

Hoppas att dotterns skor torkar så småningom *ler*

Kram!

Karin

me and alice sa...

Tjingeling!
Det var riktigt bra fynd du gjort. Skolbänken är jättefin!
Finns inget roligare än att gå på loppis!!
Klart man måste låtsas att mannen får vara med och bestämma lite, hi,hi...
Mina skyltar kostar 45:- /St
kram Susanne

linnea-maria sa...

Visst är det kul med loppis! Särskilt när man hittar något till samlingen. Ha en trevlig vecka /linnea-maria

annette sa...

Aha, Du har två bloggar!

Vad fina fynd Du gör både här och där, verkligen fina och bra saker Du fått tag i.
Är så dålig på att gå på loppisar och dylikt, ser annonser i tidningen emellanåt, men sen glömmer jag bort det mitt i allt annat som sker omkring.
Men kul att andra som Du tar tillvara på tillfällena och ser möjligheterna.

Kram // annette

Kaffebönan sa...

Den skolbänken skulle jag utan tvekan oxså köpt.. älskar gamla saker blandat med lite nytt:-)
Loppis kommer ju nu mer och mer på sommaren och visst är det kul att fynda:-)
Ha de gott tjingeling

Malin sa...

Gillar skolbänken =) den blir nog jättefin! Jag vill oxå ha vaxduken ! Kram Malin

Annika i Gamla Stan sa...

Tittar in och säger hej! Härliga loppisfynd, och bra läsning i din blogg, och fiiint namn....

Annika

Efwa sa...

vilka fynd du har gjort. Jag gillar alldeles speciellt bordet.

Södralycke sa...

Oj vilka fina fynd du gjort! Gillar särskilt det fina lilla bordet, håller med om att det är vacker form på benen!

Ha det bra, Kram Johanna

Ann-Catrin sa...

Godkväll!

tack för så gullig kommenetar inne hos mig.. så jag hitade till dig!

Vilka skatter hörru.. underbar loppis det måste ha varit.. såna älskar jag!

vilken tur det BARA var skorna som blev blöta!!

kram A-C

Vecka - Vecka sa...

Vilka jätte fina fynd du gjort! En sån där skolbänk har jag också börjat spana efter..
Kram,Lotta