lördag 3 maj 2008

En trevlig dag...

Trots att dagen inte bjöd på solsken som vi hoppats på blev det en
riktigt trevlig innebandyavslutning.
Festgruppen hade ordnat mat och lekar vid den för dagen hyrda klubbstugan.
Det åts tacos, dracks läsk och sörplades en del kaffe innan lekarna tog vid.
Jag agerade fotograf med min mobilkamera (den vanliga låg på laddning hemma) och slapp därför utsättas för lekarna.
*fniss*
(jag är en sådan där som faktiskt inte gillar att leka festlekar)

Lekarna bestod av att hela härliga gänget delades in i fyra lag. Sedan tävlades det i olika grenar.
Säckhoppning var första gren och sedan följde springa med potatis med galge mellan knäna som andra gren. Som tredje gren den klassiska få pennan i flaskan.
Här ovan ses dottern i action att ta upp sin tappade potatis:)
Som sista gren kom ett riktigt tortyrmoment som det skrattades hejdlöst åt!
Först fram till en hink med vatten där det skulle fiskas upp en bit äpple med munnen. Ganska svårt och man blev rejält blöt i ansiktet. Därefter skulle man springa över till motsatta sidan av bordet och försöka fiska upp en skumbanan som låg begravd i en bunke med mjöl, även detta med munnen.
Resultatet var att dottern efteråt såg ut så här:
Och äldste sonen såg ut så här...

Ett riktigt mjölmonster...*fniss*
Det delades ut finfina priser till samtliga deltagare och
som tack för den gångna säsongen fick alla barnen varsin godispåse och tränarna tackades med en varsin blomsterkvast.
Min oäkta make som är tränare överlät sin bukett till mig och så här ser den ut:
Jättefin tycker jag även om det nu inte är mina favvofärger i buketten ;)

Jag berättade ju igår att jag varit på liten "turné" och att jag då bl.a var hos mina farföräldrar.
Farmor min tycker om att köpa hårda karameller. Dessa ligger i glasburkar som hon sparar åt mig.
Och igår fick jag en liten "glasburkskörd" med mig hem...

Dessa burkar ska jag göra iordning till mitt skafferi som sakta (myyyycket sakta) håller på att ta form.
Har dock inte bestämt mig för hur jag ska dekorera dem än.
Kanske blir det med ett enkelt trähjärta på,
kanske bestämmer jag mig för att måla dem på något sätt...
Vi får välan se ;)
Just nu står de som ett litet stilleben på köksbordet iallafall...


Lördagen börjar sakta gå mot sitt slut och om några timmar är det söndag.
Jag vill därför passa på att önska alla en skön söndag.
Hoppas vi får lite sol!
Kram Annica


12 kommentarer:

Fredrika sa...

Hej, burkarna är jättefina. Ett enkelt trähjärta, eller kanske hänga ett hjärta i ståltråd i hampasnöre runt?
/Fredrika

lottens vita och gröna sa...

gokväll!men vilken rolig dag, är inte heller så sugen att få mjöl och spöka ut mig, skrattar hellre vid sidan om, hihi! vilka fina gladburkar! varmkram lotten

Ullis/Leva på landet sa...

Det är jättekul att titta på och ta kort när det är lekar på gång. Då har man något att skylla på för att slippa vara med. Burkarna skulle bli jättefina med ett trähjärta på.

Kram Ullis

Living by Milla sa...

Vilka sprudlande bilder på dina fina barn ! De ser ut som om de hade roligt i alla fall. :) Ett tips till burkarna är att knyta fast bast runt och fästa antingen ett hjärta eller tags som du kan skriva på.

Mysig liten turné ni verkar haft !
kram C

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig dag ni hade - trots solens frånvaro!
Ett skafferi skall jag också ha.
Sådana där glasburkar bli ju både vackert och praktiskt - såg att nån hade tyg knutna uvanpå locket - kanske inte så praktiskt men fint.

Kram Maud

Fru Sirlig sa...

Vad roligt ni verkar ha haft. "Ett gott skratt förlänger livet", sägs det ju. Det är verkligen viktigt att få skratta. Blombilderna du bjuder på är underbara! Ut och njuut av din trädgård! Jag hoppas att solen skiner även på dig idag
kram, Helene

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Gomorron på dig vänen!!!
Ser ut som en trevlig dag det!!!Alltids kul med barnaktivitets avslutningarna!! Men precis som du håller jag mig mer en gärna vid sidan om o fotar!!!

Jättevackra glasburkar...
Så vill ja med ha!

kram millan!!

Sara sa...

Hejsan
Vilken trevlig avslutning det verkar ha varit. Rolig lek! Gulliga burkar!
Kram Sara

Stina sa...

Kul med lekar. Det gillar jag, vet du. Kramis gumman

karofina sa...

ni verkar ha haft en underbar helg tillsammans! :) värsta teamworket!
såååå fina burkar, jag tar gärna en!
karm från karro!

Mjuka sa...

Älskar dina burkar
Jättefina
kramar Malin

Södralycke sa...

En sådan där burk har jag med hemma! Min man som älskar godis kom hem med den en gång och sa att han var tvungen att köpa den därför att han visste att jag skulle gilla burken(inte för att det var godis i...)hi, hi Jag har värmeljus i min.

Ha det gott, kram Johanna