fredag 16 maj 2008

Trött fredag...

När jag fyllde 30 fick jag en så söt nalle av en av mina väninnor.
Jag älskar ju nallar så jag blev jätteglad!
Den sitter i ett av mina sovrumsfönster och just nu får den vara mig till hjälp och stöd med sitt tröjbudskap.

Åldersnojan som nallen säkerligen skulle hjälpa mig med har jag aldrig haft men just nu känner jag hur paniken sprider sig i min kropp.
Har lite för mycket om och kring mig och den förbenade uppsatsen ger mig riktig ångest!
Meningar som vrids fram och tillbaka.
Syften och frågeformulering.
Resultat och slutsats.
Ja du som skrivit uppsats vet kanske vad jag talar om...?!


Vill bara önska alla en trevlig helg och hoppas ni får en god natts sömn.
Själv funderar jag på att ha nallen sovandes på armen ifall jag vaknar upp alldeles kallsvettig i natt skrikandes över min uppsats...
Helgen ägnas säkerligen åt uppsatsen några minuter.
Kram Annica


6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Åh, förstår verkligen att du har det lite tufft just nu. Att skriva uppsats och få med allt som ska är inte det lättaste. Vad är det du pluggar?

Att vara lärare den här tiden på året är tufft bara det i sig själv. Många gånger så är det en massa omorganisationer så man vet inte var man ska vara, vilka man ska jobba med mm. Vi har det så just nu. Det är en massa besparingar som gör att många varslas och det blir omflyttningar. Har i alla fall klart med att jag har jobb och var jag ska jobba. På måndag ska vi ha studiedag och för första gången diskutera höstens organisation.
Man blir trött bara man tänker på det.

Att blogga är en riktigt skön avkoppling tycker jag.

Ha en riktigt skön helg och sköt om dig!
Kramar Ullis

Gårdsromantik sa...

Stackare där ... vet precis hur det är. Jag har läst en massa på sidan om och hjälp vad stressigt det är. En uppsats gav jag upp till slut. Men det skall inte du göra!

Kram Maud

me and alice sa...

Förstår att det är jobbigt just nu. Tänk sen när den är klar och inlämnad hur stolt du känner dig då! Ge inte upp! Kämpa på!!!
kram Susanne

Sara sa...

Hejsan
Vet vad du menar, min c-uppsats ska vara inne på torsdag. Det blir att jobba med den i helgen.
Kram Sara

Living by Milla sa...

Åh, vännen, vad kämpigt du har men ge inte upp...du fixar det här !

Styrkekram Camilla

Helena Sjögren sa...

Kämpa kämpa kääämpa . Gammal hederlig hejarklacks ramsa skickar jag till dig....
Håller tummarna , det här fixar du ! Kram kram