onsdag 14 maj 2008

God kväller

Allt väl där ute i stugorna!?

Idag tänkte jag att ni ska få följa med mig till den plats där jag tillbringar alldeles för mycket tid av mitt liv...

Min arbetsplats.

Jag arbetar ju som NO-lärare och kan inte påverka min arbetsmiljö så mycket. I ett vanligt klassrum kan man ju piffa till det lite mer!

Några detaljer som är jag har jag iallafall lyckats smuggla in i NO-salen ;)



Hammarbyvimpeln♥

Favoritlaget i mitt hjärta är orsak till många diskussioner då eleverna mina älskar

att älska och hata de allsvenska lagen...


Jag gillar vattenkannan från IKEA.

Formen tilltalar mig och trots att jag inte är en älskare av rosa så ville jag ha en rosa kanna. Denna kompletterades med en papperskorg i samma färg samt två turkosa...

Allt för att lätta upp det lite sterila!




Förra året fick jag i uppdrag av chefen att röja ur ett gammalt NO-skåp som stått i minst 300 år (ok jag överdriver...men det har stått där lääääänge och samlat damm)

I skåpet hittade jag en hel del skatter.

Som fjärilstavlan ovanför.

(Bildkvaliteten är inte den bästa, sorry för det!)

Jag tycker fjärilar är så vackra!

En elev blev väldigt ledsen för de vackra fjärilarnas skull och ville släppa ut dem...

Men då förklarade jag att den som satt dem innanför ramen gjorde det för massor av år sedan... Att det lixom var för sent att rädda dem...

Och så beställde vi hem fjärilslarver som vi födde upp och sedan släppte ut i friheten istället...


Det som är bäst i min sal är (ja för mig som är fönstergalen) de vackra gamla fönstren!!


Utsikten genom fönstren är det heller inget fel på :)




Hur ser det ut på din arbetsplats?


Nu ska jag jobba vidare.

Har massor av jobb som ligger i hög och väntar på mig...

Terminen börjar ju lida mot sitt slut!
Sommarlovet hägrar:)
Kram Annica





17 kommentarer:

Living by Milla sa...

Tackar som frågar...allt väl här !

Vad kul att få se hur det ser ut där du jobbar. Otroligt vackra fönster !

kramis

Efwa sa...

Jag har en svart sådan kanna. Vilka vackra fönster!! En jordglob vore kul att ha hemma i ett hörn.
Tack för besöket hos mig!!
/Efwa

n o r d i n g å r d e n sa...

O ja, det var vackra fönster till en NO-lärare : ) Men ngt ljuvt ska ni ju ha att titta på med när det annars kanske inte är så många vackra ting förutom fjärilar då... Ha det gott! Mari.

lottens vita och gröna sa...

hallå där just nu är min arbetsplats hemmet då jag är mammaledig annars så arbetar jag i stora ljusa lokaler som är nybyggda och saknar charm som i ditt fall! härliga bajen flaggan, bäst att lära ungarna lite vett och etikett med lite äkta kultur som bajjen, hihi! varmkram lotten

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att se bilder från din arbetsplats. Att föda upp fjärilar är superkul. Brukar ha det som NTA tema med 3:or och 4:or. Det är verkligen uppskattat.

Kram Ullis

Sara sa...

Hejsan
Titta in till mig, du har fått en utmärkelse!
Kram Sara

Karin i Villa Grå sa...

Vad kul att få se bilder från ditt jobb, det tror jag inte att någon har visat förut (om man bortser från dem som jobbar i butik, men det är liksom fusk, hi hi)!

Aha, du är en sådan där smart typ som har båda hjärnhalvorna under kontroll, annars skulle du ju aldrig kunna vara lärare i just NO *impad* Vilka vackra fönster ni har där! Ingen tråkskola från tidigt 70-tal, alltså ;-)

Ånej, inga hjärtan ges bort! Fast döttrarna la beslag på varsitt tyghjärta som nu pryder deras respektive rum. Det var som om du visste vad som tilltalar samtliga damer i den här familjen! Det måste bero på de där hjärnhalvorna ;-)

Ha en bra dag!

Kram, Karin

Crazy and Daisy sa...

Hello!! I mitt klassrum finns det varken fjärilar eller vattenkannor, bara tråkig modern teknologi, en smartboard som inte fungerar... Utsikten är raka motsatsen mot din ljuvliga..jag ser en stor asfalterad parkering...men som tur är gläds jag åt alla "goa" som sitter i bänkarna*L*

Kramelikram

Nettan sa...

Åh vilken härlig utsikt fr. sitt fönster NO-läraren har ;0), inte illa !
Ja snart får du oxå " sommarlov " inte fy skam..
Kram Nettan

Gårdsromantik sa...

Vilket vackert hus du håller till i!

Kanske skall visa min sal - här finns det ju massor med pynt! Jag är ju textillärare.
Har en ganska vacker utsikt men inte alls lika vackra fönster som dig.

Kram Maud

Vecka - Vecka sa...

Så roligt att se hur du jobbar!
Fina fönster, verkligen!
Så roligt att barnen fick "göra" egna fjärilar som ni kunde släppa ut!

Jag "arbetar" =bloggar och sköter lilla Max hemma för tillfället, men annars arbetar jag i en stor ljus öppen lokal, som handledare på en arbetscentral för utvecklingshämmade personer. Vi fick nya utrymmen för en par år sedan, och de är så fina!


kram,Lotta

Karin i Villa Grå sa...

Hej på dig!

Jag hoppas också att du får en bra kväll utan sockervadd i huvudet. Vet du, jag glömde en sak när jag skrev i morse, nämleigen det viktigaste av allt (bortsett från den fina vinsten från dig):

BAJEN TILL ELITEN!

Japp, jag sprang runt med en t-shirt med den texten när jag växte upp och blev uppenbarligen hjärntvättad, för jag håller fortfarande på Hammarby trots att jag inte vet varför och trots att jag för det allra mesta har bott norr om stan. Vilken bra smak vi har, du och jag ;-)

Kram!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

Hej igen!

Värst vad vi tjatar på varandra idag ;-)

Jag födde vår son på Sös, det borde väl göra det en smula legitimt även för mig att hålla på Bajen? För övrigt tycker jag att folk söder om stan är lite skumma *frustar av skratt*

Kram!

Karin i Villa Grå sa...

Bara en fråga - om man är född på Sabbatsberg, vilket lag ligger närmast till hands då? *nyf*

Kram igen!

karofina sa...

ja du verkar ha en bra arbetsplats, själv har jag ingen för tillfället. e ju mammaledig och ska börja plugga sen :)
puss o kram!

Södralycke sa...

Kul att få kika in på din arbetsplats, väcker gamla skolminnen :)

Ha en bra kväll, Kram Johanna

sand mellan tårna sa...

Vilket underbart fönster!! Tänk att få köpa en liten skola eller en liten kyrkbuggnad eller nåt sånt och bara renovera upp och bo där! Coolt!!!

Själv är jag mammaledig så jag har inget jobb att visa upp!

Kram L