fredag 23 maj 2008

Kärlek

Trött i morse, D E T var jag, men då jag satte mig på bussen i morse och som vanligt försökte vakna till liv med musik i mina lurar fick jag ett ganska abrupt uppvaknande av att det trillade lösa bussdelar över mig...
Ja riktigt så farlig som det låter var det inte men hade kunnat gå illa.
Helt plötsligt hörs en smäll och från hatthyllan (vet inte riktigt om det var den ovanför mig eller om det var den på andra sidan gången) kommer ett löst buss-säte farande genom luften och landar precis bredvid mig...
Hjälp!
Vågar inte tänka på vad som kunnat hända om den trillat ner på mig istället för precis bredvid...
Lite med andan i halsen landade jag på jobbet efter en hel veckas "semester" (uppsatsskrivning).
Jag brukar vara först på plats, så även denna morgon.
Lugn och ro...
Jag tog mig en kopp te och åt min smörgås vid datorn.
Kollade av jobbmejlen, gick igenom min lektionsplanering och passade sedan på att kika in hos några av er.
Det kändes som en betydligt bättre start än buss-sätet...
Avklarade mina två lektioner och traskade sedan nedåt bussen i det härliga solskenet.
Smet in på "smultronboden" för att köpa en present.
Hittade även några söta småsaker till mig själv som jag trånat efter ett tag...
Det blev hjärtan...
Först de här tre vita.
Det största av dem tycker jag är så fint med snöret till.
Och de två mindre sitter ihop med ett snöre.

Fyra små blå hjärtan fick även de följa med mig hem...
Jag gillar ju blått:)

Efter denna "orgie" i kärlekens symboler återstår bara för mig att säga hejdå.
Ha en underbart skön helg och akta er för flygande säten...
♥♥♥Kram Annica♥♥♥

PS.Nyfiken på vad det var i presenten jag köpte? Det kan jag tyvärr inte säga...Mottagaren kanske tittar in här och jag vill ju inte avslöja överraskningen:)

14 kommentarer:

Living by Milla sa...

Nämen fyy, vilken läskig busstur !! Tur att sätet hamnade brevid...du måste ha blivit vettskrämd !! :(

Oohh, jag älskar dina hjärtan,hjärtoman som jag är ! :)
Det vita keramikhjärtat från Västergården har jag med, gillar all deras keramik. Det är ett familjeföretag med säte i Göteborg.

Vad kul att du gillar mina glas, de är nyinköpta för dagen på Mio,jag brukar handla där titt som tätt.

Ha en härlig helg!
kram Camilla

Nettan sa...

Snacka om bryskt uppvaknande med flygande säten ;0), så man ska alltså inte somna till på bussen...
förstår om du fick hjäerat i halsen !!
Fina hjärtan du köpt dig =0).

Precis har inte heller köpt blommor, orkar inte bära in & ut när det vart kallt, men till helgen kanske...
Ha det gott & Trevlig Mors dag!
Kram Nettan

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket uppvaknade du fick. Det måste ha varit en chock när det kom. Vilken tur du hade att det gick så bra. Härliga hjärtan du köpt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

usch det kunde ha gått riktigt illa :( jag hade börjat gråta och eventuellt kissat på mig, är sååå himla lättskrämd.. usch!

vilka fina fynd du gjort, gillar också det stora hjärtat :)

kanske kommer visa bröllopstavlan i nästa vecka (kan knappt hålla mig längre) men måste kolla så inte bröllopsparet har bloggadressen :)

hoppas allt är bra med dig, stor kram sara

Vecka - Vecka sa...

Oj! Tur att det gick bra! Flygande bussdelar vill man ju inte ha i skallen!

Hjärtan kan man aldrig ha för många av!

Oj, de där stenarna! Vill ha! Då vi var i Stockholm i april, sökte jag sådana på Åhléns, men de var slut.. Undrar om man kan hitta sådana här i Finland någonstans..

Trevlig morsdag imorgon!
Kram, Lotta

Katta sa...

Usch vad läskigt med flygande bussdelar så där. Och ett helt säte till råge på allt. Tur att det gick bra.Jättefina hjärtan du köpt. Ha en bra helg, kram Katta

Crazy and Daisy sa...

Det verkar farligt att åka kommunalt nu för tiden*S*...
Tur att du inte gjorde illa dig vännen!!

Vilka fina hjärtan, speciellt de med mönster på...vill oxå ha ju..*L*

Lördagskram

annette sa...

Hoppas Du fick en ursäkt från Bussbolaget, sådant kan ju ställa till stora skador, vilka underbara hjärtan Du köpt, värt att "tråna" efter länge, mycket skönare känsla sedan att få äga det!

Kram //annette

Sara sa...

Vilken tur att du klarade dig oskadd. Fina hjärtan du köpt!
Kram Sara

Södralycke sa...

Usch det där lät inget vidare, tur att du klarade dig oskadd! Vilka underbara hjärtan, gillar allihop :) Härliga bilder i ditt förra inlägg!

Hoppas du haft en bra helg,
kram Johanna

Ps. kommer att anta din utmaning nån gång under veckan.....

Lilla Blanka sa...

Ojoj vad otäckt det lät..!

Söta hjärtan och stenar! Jag var på Åhléns idag o skulle handla lite sånna stenar..men de var slut :(

Kram
Mia

karofina sa...

Värsta skabb-bussen!!! jag hade vrålar rätt ut!!!
underbara hjärtan du hittat, sånt blir man glad av :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojsan!!! tack för grattis hälsningen!!

Låter som en intebsiv helg , jätte vackra hjärtan!!!

Så mysigt ni har i trädgården, vad söt den lilla hammocken var!!

ha en fin fin vecka!! Kram millan

Malin sa...

Vilka söta hjärtan! Verkligen fina, där gjorde du ett fynd. Kram Malin