lördag 10 maj 2008

Äntligen helg!

Trots att det är lördag i dag blev det inte att sova ut i morse.
Vi skulle åka till barnens kusiner och då de bor en bra bit ifrån oss var vi ju tvungna att åka skapligt i morse för att hinna fram till lunch.
Med fyra barn i bilen krävs det ju kanske en eller annan paus på vägen för att sträcka på benen, springa på toa och annat som kan tänkas inträffa...


~*~
Innan vi åkte hann vi avnjuta vårens/försommarens första utomhusfrukost på altanen.

Solen sken och fåglarna kvittrade och jag bara njöt där jag satt med min smörgås och koppen full av mitt favorit-te.
~*~
Pausade gjorde vi vid Solna centrum.
Platsen kanske kan tyckas vara ett lite lustigt val men då maken är AIK-are så blir det hela lite klarare kanske.
Råsunda fotbollsarena ligger ju "vägg i vägg".
Så medan maken och sönerna spran ett varv runt Råsunda gick jag och dottern runt och letade efter något mer att ge i present till svägerska med familj som nyligen flyttat till radhus.
Dock utan att hitta något alls som föll mig i smaken... För vad sjutton köper man i inredningsväg till några som flyttat till nytt och man inte har en aning om vad som passar in färg- och stilmässigt i nya boendet?!
~*~

Barnen bjöds på varsin glass och så begav vi oss till Bålsta för kalasfirande och husinspektion.
Vi bjöds dagen till ära på grillat och potatisgratäng.
Och till dessert marängsviss...

~*~
Kusinerna som inte träffats på länge lekte snällt medan vi vuxna mest satt och pratade. Det blev en kortare promenad oxå när den varmaste tiden övergått till mer lagom värme. (Vid ett tillfälle uppmättes 39 grader på altanens termometer...

På hemväg passade vi på att överraska min systers familj med ett litet besök.
Vill lova att de blev överraskade...! *fniss*
Syrrans man stod och målade vardagsrummet och hela bottenvåningen såg ut som en jordbävning ägt rum...

Allt som i vanliga fall stod i vardagsrummet befann sig nu i övriga rum...
Ett typiskt sådant där tillfälle när man inte vill ha besök alltså...



Men vi var så välkomna så...och jag vet att det är sant!
~*~
Nu tittas det på ishockey och vi funderar på att krypa till kojs snart.
Det har ju varit en lång och intensiv dag i värmen!
I morgon väntar målning... om jag orkar ;)

Kram Annica







PS. Jag har fått två utmaningar de senaste dagarna. En från Ullis och en från Helena.



Helena- din utmaning ska jag ta tag i! Kommer inom kort...


Ullis- Jag har redan avklarat den utmaningen men är glad att jag blev tillfrågad! Vill du se mina bäst-pest och senast klickar du här ...












3 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Underbart med frukost på altanen! Om tre veckor ska vi börja bygga vår - väntar så! Blir färdig passligt till min födelsedag! Bättre present kan man ju inte få!

Ha en trevlig vecka!

kram, Lotta

Anonym sa...

hej gumman!! vilken underbar dag det lät som ni haft :) förstår hur din syster måste känt det när man får besök mitt i renoveringsstök, men det är klart man blir lika glad för besök ändå :)

här hemma finner jag så mycket lust i min trädgård och se förbättringarna vi gjort, se allt växa så det knakar nu i sommarvärmen :)

vad kul att måla lekstugan, tänk vad lite färg kan göra .) blri så fräscht så snabbt :)
ser fram emot bilder på erat sovrum sedan. ingen stress :)

hoppas du mår bättre nu och sover ordentligt :)

stor kram sara

lottens vita och gröna sa...

halloj! vilken härlig star med frukost! jaha har ni varit i solna (aik-land,hihi), jobbar där och besöker centrumet då och då på luncherna,saknar mysiga butiker, trist centrum med de vanliga kedjorna... varmkram lotten