torsdag 15 maj 2008

Torsdag kväll

Hej bloggvänner!
Härligt att ni gillade mina jobbfönster!
Nu ska jag bara "bo kvar" i salen en månad till innan jag byter jobb.
På min nya arbetsplats kommer miljön inte alls vara lika vacker då det är en skola byggd på 60-talet...
Som jag tidigare berättat står vi inför en omorganisation och jag byter pga det arbetsplats.
Just nu står jag inför en ganska knivig uppgift iom detta.
Samtidigt som jag jobbar ,pluggar jag oxå och skriver därför nu på en uppsats.
Idag var jag ledig från undervisningen och satt åtta timmar på biblioteket för att läsa.
Jag lovar att hela huvudet känns som om det är fullt av sockervadd...Jisses...
Dagen har varit skitjobbig och därför kändes det så härligt att komma hem och mötas av ett trevligt meddelande från Sara med bloggen Sara med flera att jag fått en utmärkelse av henne:)


Tack Sara! You really made my day!!!
Jag ska nu fundera lite på vilka jag ska skicka utmärkelsen vidare till.
Det finns ju så många underbara bloggar och bloggare ute i cyber!


Nej nu måste jag krypa till sängs, det är en dag i morgon oxå!
Även i morgon har jag tagit ledigt från undervisningen för att skriva.
Samtidigt som det är både kul och utmanande är det ett krävande jobb.
För att glädja mig själv lite köpte jag ett vackert kollegieblock från Marimekko. (Mitt är blått och lila men eftersom det krånglar lite med mina bilder lägger jag upp bild på ett som är vackert blått... )
Allt för att försöka få humöret på topp vilket inte alltid är så lätt när tröttheten griper tag...

Nattinatti
Kram Annica

7 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Kul att du blev glad, du är verkligen värd den! Vad läser du för kurs? Ett sådant kollegieblock har jag med, fast ett rosa (såklart).
Kram Sara

lottens vita och gröna sa...

hajsan annica!

stooooooort grattis till din award, härligt va efter en dag över böckerna, lycka till med uppsatsen!

ha en underbar fredag!
varmkram lotten

Södralycke sa...

Låter som du har fullt upp,hoppas du kan ha det lite lugnt och skönt i helgen!

Trevlig helg! Kram Johanna

Helena Sjögren sa...

Oj då , pluggar du också ?!!! Hmmm , borde ta det liiiite lugnt kanske ??? Klart , snart e det sommarlov för dig men så värst lugnt blir det väll inte då. Det var ju då du skulle komma hit å ordna till mitt sovrum ;)

Grattis till Awarden, den är du värd ! Trevlig helg !

Lilla Blanka sa...

Hej!
Åh GRATTIS till awarden, vad kul!
Alltid kul med fina kollegieblock..brukar köpa fina jag med, det är på nåt sätt roligare att skriva i dem då ;)
Ha en fin helg!
Kram
Mia

Gårdsromantik sa...

Grattis till din fina utmärkelse!

Visst är det jobbigt med alla dessa ständiga omorganisationer.

Här byter klasslärarna klassrum med varandra stup i kvarten. Tur att man har textilslöjd - inte så lätt att flytta på mig inte.

Lite vardagslyx underlättar alltid!

Kram Maud

Living by Milla sa...

Åh, vad roligt..G R A T T I S till awarden !!

Vilket härligt uppiggande block !

Ha nu en skön helg med mycket vila !
kramen Camilla